וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אהוד?

נתנאל גלרנטר

19.2.2006 / 9:17

נתנאל גלרנטר חיפש ולא מצא את המועמד מטעם קדימה לראשות הממשלה בשלטי החוצות שלה, והוא חושב שהוא יודע למה

שלוש מפלגות טוענות לכתר ראש הממשלה. אך למרבה הפלא, בעוד נתניהו ופרץ מישירים אלינו מבט ממאות שלטי חוצות, פרצופו של אולמרט, האיש שעל פי הסקרים אמור להיות ראש הממשלה הבא, מוסתר בצורה אלגנטית. וזה לא הכל, אולמרט כמעט שלא פוצה פה אם הוא לא מקריא נאומים שנכתבו עבורו. למה יועצי הבחירות של "קדימה" טורחים להחביא את אולמרט?

מנהלי מסע הבחירות של "קדימה" מכירים את המועמד שהם מריצים. לא סתם הם פרסמו את תמונתו של אריאל שרון בשלטי החוצות עוד לפני שהוא הוגדר כ"צמח". ולא סתם עכשיו הם מעדיפים לבזבז רבע שלט חוצות עם פתק "כן", ולא מציגים תמונה של מ"מ ראש הממשלה.

אולמרט הוא לא שרון. והקמפיינרים של "קדימה" יודעים את זה. אין ספק שיש להם סיבה טובה להצנעה הדרסטית של אולמרט.

אריאל שרון הוא לוחם. ההערכה לפועלו כאיש צבא וההכרה בתרומה המכרעת שלו למלחמות בהן לחם, מגיעות גם מהאנשים החולקים עליו. שרון הוביל פלוגות, גדודים והוכיח שהוא מסוגל להנהיג. לאולמרט, שהיה ג'ובניק בצבא, אין כנראה את אותם כישורים ותכונות שיש לשרון.

שרון היה מופת. רבים גדלו על סיפורי הגבורה של יחידת 101. אולמרט לא היה מורה או אישיות שהלכו לאורה ואם נסתכל לאילו ערכים הוא חינך את ילדיו נקבל תשובה מספקת לשאלה שבכותרת.

לאולמרט יש שני בנים. שניהם לא שירתו בצה"ל ושניהם מתגוררים כרגע בחו"ל. ביתו של אולמרט חברה בארגון השמאל הקיצוני "מחסום ווטש", ובמסגרת פעילות הארגון היא רודפת ומציקה לחיילים שכן התגייסו לצבא, ושעומדים במחסומים כדי לדאוג שהיא לא תתפוצץ כשהיא הולכת עם בת זוגתה לקניון.

ציונות? חינוך לתרומה למדינה? צבא? עושה רושם שבבית של אולמרט לא תמצאו יותר מידי מזה.

איך אדם כזה יעמוד בראש מדינה? איך אדם ששני בניו התחמקו מגיוס יקבל מדינה במצב מלחמה? מדינה שכרגע מגייסת לצבא אנשים עם מגבלות בריאותיות, ומעלה את הסף לקבלת פטור משירות, לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה שביתו ממררת לחיילים את החיים במחסום ושבנו סרבן גיוס מטעם "יש גבול".

אולמרט הוא לא שרון. בכלל לא. בתעמולת הבחירות לא תראו מה משותף לשרון ולאולמרט, כי הדבר המשותף היחיד לשניהם הוא השחיתות. שניהם מעורבים בפרשת האי היווני, ואולמרט אף קיבל קנס מבית המשפט לאחר שסירב לענות לשאלונים של עורכי דין.

עוד סיבה מדוע אולמרט מעדיף שלא לפתוח את הפה, היא כנראה העובדה שכמו כל פוליטיקאי, הוא ליכלך על כל מי שהפריע לו במהלך הקריירה הארוכה שלו. וכששרון לא היה בעמדת כח הוא ליכלך גם עליו מספר פעמים. היה זה אולמרט שאמר - "שרון משתמש בשיטות מאפיונריות ופליליות לקידום מטרותיו...". אז אולי באמת עדיף ל"קדימה" שאולמרט יסתום את הפה…

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully