וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעי חורב הורשע ברצח אסף שטיירמן

ורד כהן ברזילי

10.7.2001 / 11:21

הנאשם הורשע על פי הודאתו; הביע חרטה על הרצח; התביעה מבקשת להטיל אליו מאסר עולם, אך כיוון שהיה קטין בעת הרצח העונש אינו אוטומטי; גזר הדין יינתן בעוד מספר חודשים


בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר את רעי חורב, ברצח הנער אסף שטיירמן לפני ארבע שנים, על פי הודאתו. חורב שבתחילה כפר בהאשמות נגדו חזר בו בדיון הקודם והודה במעשים המיוחסים לו. היום אף הביע חרטה על הרצח.

הרכב השופטים בראשותו של השופט נתן עמית, שאל את חורב האם הוא מבין את פשר הדברים, חורב הנהן בראשו והורשע על סמך הודאה זו. התובעת, עו"ד הדסה נאור הודיעה כבר בדיון הקודם כי תבקש להטיל על חורב מאסר עולם, אולם כיוון שבעת ביצוע הרצח היה קטין (בן 17 וחצי), עונש מאסר עולם אינו אוטומטי. שלב הטיעונים לעונש יחל בחודש ספטמבר, ובסופו ייקבע גזר הדין.

היום נמשכת גם עדותה של עדת המדינה, ליהי גלוזמן, במשפטה של סיגלית חיימוביץ'. ב"הארץ" דווח כי גלוזמן נחקרה בחקירה נגדית על ידי ההגנה. בין היתר היא נשאלה מדוע בערב הרצח, כמה דקות לפני ביצועו, לא שאלה את חורב ואת חיימוביץ' לאן הם הולכים, לאחר שראתה כי חורב החזיק בידו פיגיונות. גלוזמן ענתה כי אינה זוכרת והסבירה זאת בכך ש"זיכרונה הוא סלקטיבי". בדיון הקודם עוררה גלוזמן ספק בקרב הפרקליטות לגבי אמינותה. עו"ד נאור הודיעה בתום הדיון כי הסכם המדינה עם העדה יבחן מחדש על סמך עדותה היום.

"אני זוכרת את אסף צועק אמא'לה"

אסף שטיירמן נרצח בדצמבר 1996, בחורשת אושיסקין בכפר סבא, סמוך לביתו. שני הנאשמים רעי חורב, וסיגלית חיימוביץ' הבחינו בו ממרפסת ביתה של חיימוביץ' וירדו על מנת להרגו כשהם נוטלים עימם פיגיונות. גלוזמן שליוותה את השניים, נמלטה מהמקום כשהבינה שחבריה רוצחים את הצעיר, אותו הכירה מספר דקות לפני הירצחו. "אני זוכרת את אסף צועק אמא'לה", סיפרה גלוזמן בעדותה בדיון הקודם, דבר שגרר פרץ דמעות אצל משפחתו של שטיירמן שמלווה את כל הדיונים. שני הצעירים לא חדלו למשמע תחנוניו של שטיירמן, והמשיכו להכותו באמצעות אבני שפה שהיו במקום.

תיק הרצח בפרשה כמעט ונסגר לאחר שהנאשמים ברצח לא נמצאו. לפני כשנה הגיעה רעייתו של רעי חורב לתחנת המשטרה והתלוננה כי בעלה מכה אותה. במהלך עדותה סיפרה כי זה התוודה בפניה שלפני ארבע שנים רצח את אסף שטיירמן. חורב נעצר, הודה במעשים והפליל את חברתו סיגלית חיימוביץ' שנעצרה זמן קצר לאחר מכן.

משפחתו של אסף שטיירמן הגישה תביעת נזיקין בסך 10 מיליון שקלים כנגד שלושת הצעירים המעורבים לטענתם ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully