וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרח חדש בישראל: האצבעונית

23.1.2006 / 16:05

לאחר נסינות רבים, הצליחו בישראל לגדל את פרח האצבעונית, פרח המורכב מפעמונים צבעוניים. מחר הוא יוצג לציבור הרחב

האצבעונית, פרח חדש בישראל, יוצג לראשונה מחר, במסגרת יום פתוח של אגף המחקר והפיתוח במשרד החקלאות. בכנס יוצגו החידושים האחרונים בתחום המחקר החקלאי, כדוגמת טכנולוגיות ייצור מתקדמות ומוצרים חדשים.

אחד החידושים המעניינים שיוצג שם השבוע, הוא פרח האצבעונית (דיגיטליס). האצבעונית שייך למשפחת הלועניתיים, אליה משתייכים 25 מינים, שמוצאם מאירופה ואסיה המערבית והמרכזית.

הצמח הוא דו או רב שנתי, המפתח שושנת עלים בטרם הוא מפתח גבעול פריחה. הגבעול זקוף והפרחים על הגבעולים ערוכים באשכולות בצורת פעמונים הפונים הצידה. מדובר בפרח גינה הפורח בחודשי האביב והקיץ.

כדי לפרוח, דרושות לאצבעונית מנות קור ומשך אור יום ארוך. הצמח רגיש למליחות ועמיד לקרה, ומסוגל לגדול במגוון רחב של קרקעות. ריבוי הצמח נעשה על ידי זרעים.

בישראל נעשו בעבר ניסיונות לגדל את האצבעונית, אך בכל המקרים שנוסו לא הייתה הצלחה בהפרחתה בתקופת החורף, למרות טיפולי הקור והארכת היום. בכל המקרים הצמחים פרחו רק בתקופת האביב והקיץ. אולם, לאחרונה פותחו זנים חדשים וגבוהים, בעלי גבעולים ארוכים מעל למטר במגוון צבעים שונים, כגון: לבן, קרם, ורוד וסגול. זנים אלו אינם דורשים טיפול בקירור על כן ניתן לגדלם גם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully