וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התבטאויות גזעניות של רבנים נגד ערבים

10.1.2006 / 12:07

בכנס שהתקיים אמש נגד הקמת בית ספר יהודי-ערבי בשכונת פת בירושלים תקפו מספר רבנים ובראשם הרב דוד בצרי את היוזמה

דבריהם של רבנים, שהשתתפו אמש בכנס נגד בקמת בית הספר היהודי-ערבי, בשכונת פת בירושלים, כללו מספר התבטאויות גזעניות כנגד ערבים.

הרב המקובל דוד בצרי, אמר: "הקמת בית ספר כזה הוא מעשה נבלה וטומאה. אי אפשר לערב טמא בטהור. הם פגע רע, שטן רע, נגע רע. הערבים הם חמורים ולכן נשאלת השאלה מדוע לא ברא אותם אלוהים הולכים על ארבע? ובכן, התשובה היא שהם צריכים לבנות ולנקות. אין להם מקום בבית ספרנו".

בנו של המקובל, הרב יצחק בצרי, התייחס גם הוא לפרשנות "ישמעאלים - עם הדומה לחמור" ואמר כי "הערבים הם נחותים. מה הם רוצים? לקחת את הבנות שלנו. אומרים עלינו שאנו גזענים. ובכן, הם הרשעים, הם האכזרים, ניחנים הם בזוהמה של נחש. יש טהור ויש טמא והם הטמא". הדברים דווחו באתר "02", אתר החדשות של ירושלים.

בתגובה לפניית מערכת וואלה! חדשות אמר היום הרב יצחק בצרי כי בדבריו התכוון "להדגיש את ההפרדה והשוני בין התרבות היהודית לערבית וכי אין שום מכנה משותף שיכול לחבר אותנו". בצרי הוסיף כי "הניסיון שלנו הוא למנוע מצב שהבנות היהודיות שלנו ייפגעו על ידי הערבים ולמנוע סכנה לחיי יהודים. אנחנו מתכוונים להפגין מול העירייה ולעשות כל שביכולתנו למנוע את היוזמה הזאת".

גם הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של באר שבע, חבר מועצת הרבנות הראשית ואחיו של אריה דרעי השתתף אמש בכנס ואמר כי "זהו דבר שהשכל, ההיגיון והנשמה היהודית לא תסבול. חייבים לעבור מבית לבית ולגייס תומכים בשכונה לבטל את הגזירה האיומה".

כיום פועל בית הספר במבנה אירועי ומחפש מבנה קבע בשכונת פת הירושלמית. העירייה הקצתה את השטח לצורך הקמת בית הספר אולם בשל עתירות לבית המשפט וערעורים חוזרים ונשנים, מתעכב התהליך. כיום עומד הנושא לפני דיון בבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully