וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון מגיב לכאבים גם בפלג גופו השמאלי

10.1.2006 / 11:30

ראש הממשלה הזיז את ידו ורגלו השמאלית קלות. מבית החולים נמסר הבוקר, כי לא חל שינוי במצבו של שרון והוא מוסיף להיות קשה

גורמים בבית החולים הדסה עין כרם מדווחים כי ראש הממשלה, אריאל שרון, החל להגיב לכאבים גם בפלג גופו השמאלי. על פי הדיווחים הזיז שרון את ידו ורגלו השמאלית קלות. כמו כן, דווח על תזוזות נמרצות יותר בפלג גופו הימני של ראש הממשלה וכן על שיפור בנשימתו. המידע עדיין לא אושר על ידי גורמים רשמיים בבית החולים הדסה.

לפי הדיווח הרשמי האחרון, לא חל כל שינוי במצבו של אריאל שרון והוא מוסיף להיות קשה ויציב. דובר בית החולים, רון קרומר, אמר כי רופאיו של שרון ימשיכו היום בטיפול בו הוחל אתמול.

מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, פרופ' שלמה מור יוסף, עדכן אמש, כי ראש הממשלה הגיב אתמול לגירויי כאב על ידי הזזת ידו ורגלו הימניות. לדברי פרופ' מור יוסף מדובר בהזזה קטנה של הגפיים אשר הלכה וגברה במהלך יום אתמול, עם הורדת מינון חומרי ההרדמה המוזרקים לראש הממשלה.

גורמים בבית החולים הדסה עין כרם העריכו אמש, כי למרות השיפור במצבו של ראש הממשלה, עדיין מוקדם לקבוע כי יצא מכלל סכנה. ראש צוות המנתחים המטפל בראש הממשלה, פרופ' פליקס אומנסקי אמר, כי רק ברגע שראש הממשלה "יוכל לדבר איתנו ולשבת, נוכל להגיד שסכנת החיים לא קיימת".

מור-יוסף, הוסיף כי בבדיקות שנערכו אתמול לשרון, נמצא כי לחץ הדם שלו עלה קלות. לדבריו, מדובר בסימן חיובי. מור יוסף הדגיש, שעל אף ההתקדמות במצבו, ראש הממשלה נמצא עדיין במצב קשה.

פרופסור אומנסקי אמר כי הגבתו של ראש הממשלה לכאב חשובה מאוד לחולה במצבו. אומנסקי סירב להתייחס לפגיעה ביכולותיו הקוגניטיביות של ראש הממשלה ולא הסכים למסור את תוצאות מבחן הגלזגו שנערך לו, בטענה כי זהו מידע רפואי מקצועי, שאינו חשוב בשלב זה.

מבחן גלזגו הוא אחת הבדיקות המקובלות להערכת פגיעה מוחית. במבחן בודקים שלושה סוגי תגובה: פתיחת העיניים בתגובה לגירויים; תגובה מילולית; תגובה תנועתית. תוצאת המבחן היא ניקוד בסולם הנע מ-3 (הפגיעה החמורה ביותר) ל-15 (פגיעה בדרגה הקלה ביותר). חולים בדרגות 3 עד 8 בדרך כלל נמצאים במצב של תרדמת (קומה).

פרופ' אומנסקי אמר כי תגובה משמעותית יותר לכאב יכולה להיות פקיחת עיניים והיא יכולה לקחת כמה ימים. לשאלה על האונה הימנית של ראש הממשלה אמר אומנסקי כי מוקדם להגיד מה מצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully