וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד גדר ההפרדה מדרום לטול כרם

22.12.2005 / 14:35

האגודה לזכויות האזרח טוענת כי גם תוואי הגדר המתוקן באזור פוגע קשות בחייהם ופרנסתם של ארבעה כפרים פלסטיניים

האגודה לזכויות האזרח עתרה היום לבג"ץ נגד ראש הממשלה, שר הביטחון ומפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית, בדרישה לפרק את קטע גדר ההפרדה שעובר באדמותיהם של ארבעה כפרים פלסטינים מדרום לטול כרם. העתירה, שהוגשה בשם ארבעת הכפרים – ח'רבת ג'בארה, פרעון, א-ראס וכפר צור, מבקשת גם שלא להקים את הגדר בתוואי חדש שתוכנן, כדי לבטל את ניתוק הכפר ח'רבת ג'בארה מיתר חלקי הגדה. הנימוק לבקשה זו הוא שגם התוואי החדש ינתק את כל הכפרים מחלק מאדמותיהם ויפגע ברבות מזכויותיהם.

עו"ד עאזם בשארה מהאגודה לזכויות האזרח, שהגיש את העתירה, מציין בה כי "עצם החלטתן של הרשויות להזיז את הגדר באזור זה מצביעה על כך, שהמדינה בכישלונה לספק מענה לשימור מרקם החיים של האוכלוסיה האזרחית באזור לאחר הקמת הגדר, וכן באי מידתיות ואי חוקיות תוואי הגדר באזור".

עו"ד בשארה מבקש מבג"ץ להוציא צו ביניים, שימנע את תחילת העבודות להעתקת תוואי הגדר עד לסיום הדיון בעתירה. בשארה טוען כי מאחר שקיימת כרגע גדר באזור, הרי שלא ייפגע הביטחון מעיכוב שכזה, בעוד שביצוע העבודות יגרום נזק בלתי הפיך לאדמות חקלאיות פוריות. בשארה מבקש גם לקיים דיון דחוף בעתירה, בשל מה שהוא מכנה הפגיעה הקשה בתושבי הכפרים, ובמיוחד תושבי ח'רבת ג'בארה, הכלואים בתוך מרחב התפר שממערב לגדר, ונתונים להגבלות קשות ביותר על תנועותיהם. תושבי הכפרים מורשים לגשת לאדמותיהם שממערב לגדר ההפרדה רק בכפוף לקבלת אישורים ומעמסה ביורוקרטית כבדה. בנוסף, סוחרים אינם מורשים להיכנס למרחב התפר, בו נמצאים כמחצית מאדמות ארבעת הכפרים, כדי להוביל את היבול אל השווקים. דבר זה פוגע קשות בפרנסתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully