וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד ראש העיר הרצליה עקב דו"ח המבקר

22.12.2005 / 12:15

מי שהגישה את התלונה היא יו"ר התנועה לממשל מקומי מתקדם, אורית רשפי, שהפסידה בבחירות האחרונות לראשות עיריית הרצליה

יו"ר התנועה לממשל מקומי מתקדם, אורית לביא-רשפי, הגישה תלונה במשטרה נגד ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, בעילה של הפרת אמונים, ניצול לרעה של משרה ציבורית וחריגה מסמכות. זאת, לנוכח ממצאי מבקר המדינה על הרשויות המקומיות, מהן עלה כי גרמן העבירה סכומים נכבדים לעמותת אנסמבל תיאטרון הרצליה, עמותה שהיא עצמה הקימה ואף כיהנה כיו"ר שלה.

לפי ממצאי מבקר המדינה, העבירה ראש עיריית הרצליה בין השנים 2002-2004 סכום של כ-7.2 מיליון שקלים לעמותה, המפעילה את תיאטרון הרצליה. גרמן ממשיכה לכהן כחברה בעמותה. עוד קובע המבקר, כי העמותה העבירה כספים נוספים לעמותה מתקציב רזרבת ראש העירייה, ללא האישור הנדרש של ועדת התמיכות ומליאת מועצת העיר, כנדרש בחוק.

עוד מצא מבקר המדינה, כי "ראש עיריית הרצליה גם פנתה לבנק וביקשה בשם העירייה ובערבות העירייה 'קו אשראי' לעמותה, והוסיפה כי העירייה תתקצב את העמותה עבור פעילותה השוטפת".

לדברי רשפי, "גרמן מעלה באמון הציבור שבחר בה ופעלה בניגוד עניינים חמור העולה לכדי שורה של עבירות פליליות, המחייבות חקירה משטרתית מקיפה. כיו"ר תנועה שחרטה על דגלה את המאבק בשחיתות הציבורית בשלטון המקומי, חובה עלי להילחם נגד כל ביטוי של שחיתות".

לשכת גרמן: תלונה קנטרנית וחסרת בסיס

בדיקה של וואלה! חדשות מעלה כי פעילותה של "התנועה לממשל מקומי מתקדם" מול גרמן אינה לגמרי חסרת פניות. אורית רשפי, יו"ר התנועה, התמודדה בעבר מול גרמן ומועמדים אחרים לתפקיד ראש עיריית הרצליה, והפסידה. רשפי נבחרה למועצת העיר, אולם אמז פרשה ממנה.

מאז שגרמן ניצחה בבחירות הספיקה רשפי להגיש מספר רב של שאילתות ותלונות פומביות נגד גרמן והתנהלותה כראש עירייה. רשפי היא פעילה חברתית רבת מעש בתחומי החינוך וקידום מעמד האשה.

מלשכת ראש העייריה, יעל גרמן, נמסר כי "הביקורת של מבקר המדינה נגעה בעניין טכני בלבד ואנו מכבדים אותה.
באשר לתלונה במשטרה, ראש העירייה אינה מתכוונת להתייחס לתלונה הקנטרנית וחסרת הבסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully