וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס תגיש חוק עוקף בג"ץ בעניין מפעל ההזנה

30.10.2005 / 18:31

בעקבות פסיקת בג"ץ, שדחה הדרישה לממן ארוחות חמות לבתי"ס חרדיים עצמאיים, יגיש ח"כ יצחק כהן הצעת חוק "למניעת האפליה"

סיעת ש"ס תגיש מחר הצעת חוק כדי לעקוף את פסיקת בג"ץ בעניין מפעל ההזנה. לפני כשבועיים דחה בג"ץ את עתירת עיריית ביתר עלית, שביקשה לחייב את משרד החינוך לממן ארוחות חמות לתלמידים בכל 32 בתי הספר היסודיים בעיר, לרבות בתי ספר השייכים לבתי הספר העצמאיים החרדיים. השופטים מישאל חשין, מרים נאור וסלים ג'ובראן קבעו, כי "חוק ארוחה יומית לתלמיד" חל רק על בתי הספר המקיימים יום לימודים ארוך בהתאם ל"חוק יום חינוך ארוך", וכי חוק זה חל רק על בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים.

בתגובה לפסיקה נשמעו טענות בקרב החרדים, כי מדובר באפליה גזענית. בתגובה לפסיקה, יגיש מחר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) הצעת חוק, שלדבריו תמנע אפליה במתן הזנה במסגרת ים לימודים ארוך. לדברי כהן, "גיבשתי את החוק בשיתוף ועדת העבודה והרווחה ונציבות הדורות הבאים. פסיקתו של חשין עומדת בניגוד לחוק יסוד. לא יעלה על הדעת שבג"ץ יכה קשות בבטן הרכה והריקה של ילדי ישראל והח"כים ישתקו". כהן מסר עוד, כי כל סיעות הבית תומכות בחוק שיגיש מחר.

אוכל זה לא כלי משחק בוויכוחים על תקצוב"

כתבי "הארץ", רותי סיני ויובל יועז, מוסיפים:

"אוכל זה לא כלי משחק בוויכוחים על תקצוב ועל אופי תוכניות לימוד", אמר כהן. "החוק שלי קובע שכל ילד יקבל ארוחה, בלא קשר לסוג בית הספר שבו הוא לומד". כהן השיג חתימות תמיכה מח"כים מרוב סיעות הבית, לרבות הסיעות הערביות.

הפסיקה של בג"ץ אמנם ניתנה בעתירה שהוגשה מטעם 23 תלמודי תורה אשכנזיים בביתר עלית, והמדינה מממנת הזנה בשבעת בתי הספר בעיר השייכים לרשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס. ואולם בש"ס סבורים, כי הפסיקה עלולה לפגוע בעתיד גם בילדים מזרמי חינוך אחרים, שאינם מלמדים את תוכנית הליבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully