וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל שטרן מציג: רשימת האמנים המשתמטים

25.6.2001 / 7:32

קצין חינוך ראשי לא עוצר גם לאחר שהצליח להחזיר את אייל גולן למילואים; מגבש רשימת אמנים שאם לא יופיעו בהתנדבות לחיילים, לא יוכלו להופיע גם בתשלום; "הם צריכים לתרום את חלקם"

קצין חינוך ראשי, תת אלוף אלעזר שטרן, ממשיך במאבקו נגד אמנים שלא מופיעים בפני חיילים במסגרת שירות המילואים. בהנחיה פנימית שהוציא בחיל החינוך קבע: מי שלא יופיע מול חיילים במילואים, לא יופיע מולם גם בתשלום.

"ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי בימים אלה מתגבשת בחיל החינוך ה"רשימה השחורה" של האמנים שאינם משרתים במילואים. בין השמות ברשימה גם הזמרים, אסף אמדורסקי, אביב גפן ובן ארצי, שכלל לא שירתו בצה"ל.

בשבוע שעבר הצליח שטרן להחזיר לשירות מילואים את הזמר אייל גולן, לאחר שאסר על חיילים לצפות בהופעתו, משום שהוא שוחרר ממילואים אבל מופיע מול חיילים בתשלום. לאחר שגולן אמר שישוב לשרת במילואים, קורא שטרן לכל האמנים "לתרום את חלקם" לצה"ל, וכך יוכלו גם להופיע בתשלום מול החיילים. שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, קרא "לכל אמני ישראל לחזור הביתה, לצה"ל", בעקבות הודעתו של גולן, ותא"ל שטרן העביר את הפניה לאמ"י (ארגון אמני ישראל).

שטרן ציין כי הוא מודע להבדל בין אמדורסקי, גפן וארצי, שלא שירתו כלל, לבין גולן, ששירת אבל הוציא פטור ממילואים. עם זאת, לטענתו "מי שיכול להופיע באזרחות יכול להופיע גם בפני חיילים". אגב, גם שרית חדד, שהיא הזמרת הפופלרית ביותר בקרב החיילים, לא שירתה בצבא, אולם היא לא תיכלל ברשימה משום שאינה מחוייבת במילואים.

יש לציין כי במהלך הכנת הרשימה, צויינו כמה אמנים שמגלים בעקביות נכונות להופיע בפני חיילים, ביניהם אהוד בנאי, רמי קליינשטיין, יהודה פוליקר, חיים משה ושלומי שבת.

אסף אמדורסקי הגיב אתמול בכעס על ההחלטה: "לא מספיק שהמצב של החיילים ממילא קשה, בנוסף לזה קצין חינוך ראשי מעניש אותם בזה שהוא לא מאשר למיטב האמנים להופיע בפניהם. בגלל זה הוא תא"ל ואני אמן". לדבריו, "אני מוכן להופיע בפני חיילים בהתנדבות, ואפילו עשיתי זאת הרבה פעמים. גם עבור השמעת השירים שלי בגלי צה"ל אני מקבל בערך שביעית ממה שאני מקבל מכל תחנת רדיו אחרת. הוא רוצה שאני לא אופיע בתשלום בפני חיילים? שגם ייתן הוראה להפסיק את השמעת השירים שלי בגל"צ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully