וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב הפליל פלסטיני כדי להצדיק ירי

12.7.2005 / 0:07

במהלך הפגנה בבילעין ירה שוטר מג"ב במקומי שלא סיכן איש. כדי להצדיק זאת, שיקר ואמר שהאיש יידה אבנים. השוטר יועמד לדין

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים חשפה אתמול מקרה חמור של שוטר מג"ב, שטפל אשמת שווא על תושב הכפר בילעין והביא למעצרו ולהגשת כתב אישום חמור נגדו.

בתאריך 17 ביוני השנה התקיימה הפגנה של תושבים מקומיים נגד בניית גדר ההפרדה באיזור הכפר בילעין. באירוע השתתפו כוחות שונים של המשטרה, מג"ב וצה"ל. במהלך פיזור ההפגנה ירה שוטר מג"ב כדור ספוג ברגלו של אחד המקומיים. בהודעת מח"ש מצוין כי הירי בוצע ללא כל הצדקה, שכן הפלסטיני לא עשה דבר שהיה בו כדי לסכן את כוחות הביטחון במקום או להפר את הסדר.

בכדי להצדיק את הירי שביצע, שיקר השוטר בעדותו וטען כי הפלסטיני ידה אבנים בכוחות הביטחון ממרחק קצר והתפרע, ועל סמך גרסה זו נעצר הפצוע. השוטר חזר על עדות השקר גם בהודעה שגבה ממנו חוקר משטרה, ועל סמך עדות זו הוגש נגד הפלסטיני שנפצע כתב אישום חמור בבית הדין הצבאי ביהודה, וכן ביקשה התביעה הצבאית מבית הדין לעצרו עד תום ההליכים.

במח"ש מציינים כי התביעה הצבאית ובתי הדין הצבאיים מייחסים חומרה רבה ליידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון, וכי הנאשמים בעבירה זו נעצרים לעתים קרובות עד תום ההליכים ונגזרים על הנמצאים אשמים עונשים כבדים.

בעקבות הכחשתו הגורפת של הפלסטיני את ההאשמות נגדו, נפתחה במח"ש חקירה יזומה ואינטנסיבית, במסגרתה נאספו ראיות ששללו באופן חד משמעי את גרסתו של השוטר. בין ראיות אלה נכלל גם תיעוד וידאו של המקרה. אתמול זומן השוטר לחקירה בגין חשד לעבירות של מסירת ידיעות כוזבות ושיבוש הליכי משפט. במהלך חקירתו הודה השוטר כי אכן שיקר בהודעה שמסר, ושהיוותה את הבסיס לתביעה נגד הפלסטיני. השוטר אישר בחקירתו כי ירה בפלסטיני ללא הצדקה ולאחר מכן בדה את הגרסה המפלילה כביכול בכדי להצדיק את הירי.

במח"ש נמסר כי "אנו רואים בחומרה רבה מעשים כגון אלה, הפוגעים קשות באמון הציבור במערכת אכיפת החוק ובמערכת המשפט. בימים הקרובים תושלם החקירה ויוגש נגד השוטר כתב אישום". בקול ישראל דווח כי השוטר שוחרר בינתיים לביתו בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully