וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי נפגע קל בהפגנה נגד הגדר

3.6.2005 / 13:33

מאות מפגינים הגיעו לבלעין לציון 38 שנה לכיבוש. לטענתם, חיילים היכו פעילים, בהם טיבי שנפגע מאגרוף בבטנו. חייל נפצע קל

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) נפגע בצהריים באורח קל במהלך הפגנה נגד גדר ההפגנה ליד הכפר בלעין, ממערב לרמאללה. לטענתו, הוא נפגע מאגרוף בבטנו, במהלך עימותים עם חיילי צה"ל שהיו במקום. לדברי טיבי, בעימותים נפגעו קל גם השר הפלסטיני אחמד מג'דלן וכן פעיל השמאל שהיה מועמד לראשות הרשות הפלסטינית, מוסטפא ברגותי.

בנוסף, טוענים הפעילים כי כ-15 מאנשיהם נפצעו, ביניהם פלסטיני שנפגע מכדור גומי בראשו וכן מפגין ישראלי שנפצע מפגיעת קת רובה בפניו. גורמי צבא מסרו, כי חייל צה"ל נפצע באורח קל בעימותים.

כ-500 מפגינים פלסטינים וכמאה ישראלים הגיעו בצהריים לאתר הקמת עבודות גדר ההפרדה ליד בלעין, לציון "יום הנכסל" - 38 שנה לכיבוש השטחים בידי ישראל. בהפגנה השתתפו גם ח"כ עבד אל-מאלכ דהאמשה (רע"מ - התנועה האסלאמית) וכן השר הפלסטיני לשעבר, פארס כדורא.

פעילי ארגון אנרכיסטים נגד הגדר מסרו לוואלה! חדשות, כי למרות שהיום לא מתקיימות עבודות במקום, לא התירו החיילים למפגינים לקיים הפגנה שקטה בתוואי הגדר, ועצרו אותם ברימוני הלם ורימוני גז מדמיע. בנוסף, טוענים הפעילים, היכו השוטרים באלות כמה מהפעילים. המפגינים מוחים על העובדה, שתוואי הגדר באזור נקבע לפי תוכניות ההרחבה העתידיות של היישובים מודיעין עלית ומתתיהו.

גורמי צבא מסרו, כי המפגינים נכנסו לשטח צבאי סגור, זרקו אבנים והתעמתו עם החיילים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בגלי צה"ל דווח, כי בצה"ל דוחים את הטענות שטיבי הוכה, אך אומרים כי ייתכן שהוא נפגע במהלך הדיפת המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully