וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חלב מגביר הסיכון לחלות בפרקינסון

11.4.2005 / 11:59

שתיית כוס או שתיים של חלב ביום בגיל הביניים, מגביר הסיכון ללקות במחלה. טרם הוברר איזה רכיב בחלב אחראי לתוצאה זו

שתיית כוס חלב או שתיים באופן יומיומי בקרב קבוצת גיל הביניים עלולה להגביר הסיכון לחלות בפרקינסון. כך קובע מחקר חדש שנערך באוניברסיטה בקוריאה. הקשר מעוגן בהימצאות סידן בחלב, אך ייתכן שמרכיב נוסף הוא שגורם לסיכון המוגבר.

מחלת פרקינסון היא מחלת עצבים מנוונת, המתבטאת ברעידות בגפיים, התקשות השרירים והאטת קצב התנועה. בעבר כבר נטען, כי יש קשר בין צריכת מוצרי חלב לסיכון לחלות במחלה בקרב גברים – אך לא בקרב נשים.

המחקר המדובר סקר 7,504 גברים בין הגילאים 45-68. במשך 30 שנות המחקר פיתחו 128 מהם את המחלה.

החוקרים מצאו, שלגברים שצרכו יותר מ-473 מ"ל חלב ביום היתה נטייה לפתח את מחלת הפרקינסון, יותר מאשר אלה שלא שתו חלב בכלל. ככלל, הסיכון לחלות בפרקינסון – אפילו בקרב אלה ששתו הרבה חלב – הוא נמוך.

החוקרים חישבו ומצאו, שבכל שנה ניתן לצפות 6.9 מקרים של פרקינסון מתוך כל 10,000 בני-אדם שלא שתו חלב. מבין שותי החלב, הצפי הוא ל-14.9 מקרים מתוך 10,000. עם זאת, לא אותר כל קשר ישיר בין צריכת סידן למחלה.

רוברט מדוקרופט, מהאגודה למחלת פרקינסון, אמר בראיון לבי.בי.סי: "המחקר נמצא עדיין בשלב מוקדם מאוד. יש לחקור את כלל מרכיבי מוצרי החלב המשפיעים על התפתחות המחלה". רבקה פוסטר, מומחית לתזונה, מזהירה מפני הוצאת החלב מהרכב התזונה. "חלב ומוצרי חלב, כגון גבינה ויוגורט, הם מקורות חשובים של מרכיבים חיוניים ברשימת התזונה, לרבות חלבונים, ויטמינים כמו ריבופלאווין ובי-12, ומינרלים כמו סידן, אבץ ומגנזיום", היא אמרה. "בבריטניה, לדוגמא, חלב ומוצרי חלב מספקים 43% מצריכת הסידן, 33% מצריכת הריבופלאבין ו–35% מצריכת היוד בקרב גברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully