וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה: הצעיר שגרם לתאונה הקטלנית בכביש פרויד זוכה מאשמת הריגה

הלית לוי

9.5.2001 / 23:04

בועז פרבשטיין נהג לפני שלוש שנים במהירות 140 קמ"ש בדרך המפותלת; התנגש במכוניתם של בני הזוג רווה שנהרגו; הותירו אחריהם ארבעה יתומים; הורשע בגרימת מוות ברשלנות בלבד

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום כי בועז פרבשטיין שהואשם בהריגתם של דורון וענת רווה ז"ל בתאונת דרכים בכביש פרויד לפני שלוש שנים, אשם בגרימת מוות ברשלנות ולא באחריות ישירה למותם.

בפסק הדין נקבע, כי לא הוכחה אחריות ישירה של פרבשטיין למותם של בני הזוג רווה. סעיף ההריגה התווסף לכתב האישום בעקבות לחץ ציבורי שהפעילו בין היתר ארבעת ילדיהם של בני הזוג רווה, שנותרו ללא הוריהם. פרבשטיין טען להגנתו, כי התאונה נגרמה כתוצאה מכשל טכני במכונית המרצדס קופה בה נהג, לשם כך הובא לבית המשפט מומחה מגרמניה. השופט טען בפסק הדין, כי לא השתכנע כי אכן היה כשל טכני. לעומת זאת נקבע, כי פרבשטיין נסע במהירות מופרזת בכביש בו מותרת נסיעה של 50 קמ"ש בלבד.

תאונת הדרכים הקטלנית ארעה בכביש פרויד, לפני שלוש שנים, באפריל 98'. בני הזוג רווה, זוג מוכר בחיפה ובעלים של משרד אדריכלות בעיר, עשו את דרכם לביתם בשכונת רמת אשכול על הכרמל. במקביל, ירד פרבשטיין, שהיה אז בן 18 מהכרמל לכיוון חוף הים. הוא נהג בכביש המפותל במהירות של 140 קמ"ש, איבד שליטה על ההגה, עבר לנתיב הנגדי ופגע חזיתית במכוניתם של בני הזוג רווה. השניים נפצעו אנושות ונפטרו בהמשך הערב. פרבשטיין עצמו ושניים נוספים שהיו עימו ברכב נפצעו קל.

בעקבות התאונה נותרו ארבעת ילדיהם של בני הזוג שהיו אז בני 23, 21 ושני תאומים בני 15 לבדם. הם הפעילו לחץ ציבורי במטרה להוסיף לכתב האישום את סעיף ההריגה. עם פתיחת משפטו נהגו הארבעה להגיע לכל דיון. הבן הבכור, אלעד אמר בעקבות החלטת בית המשפט היום: "במהלך המשפט היינו צריכים להילחם בטענות מכניות אני שמח שההשפלה הזו נגמרה והצליחו להוכיח כי הוא אכן גרם למוות של ההורים".

בשבועת הקרובים יחודש הדיון, וייקבע גזר דינו של פרבשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully