וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנה:אם לא יחתם הסכם בקרוב, ישראל עלולה לספוג קורבנות רבים בגבול הצפון

12.3.2000 / 23:00

ברק: בתוך שישה שבועות נדע אם מתחדש המו"מ עם סוריה

סגן שר הביטחון, אפרים סנה, מזהיר הערב כי לא יחתם הסכם שלום עם סוריה עלולה ישראל לספוג קורבנות רבים בגבול הצפון.
סנה מתח ביקורת על דרך ניהול המשא ומתן של הסורים ואמר כי בכוונתה להכתיב הסכם שלום כראות עיניה במסגרתו תחזור ישראל לשפת הכינרת; "אינני רואה רצינות בכוונת סוריה לשלום".
ראש הממשלה, אהוד ברק, אמר היום בישיבת הממשלה כי בתוך שישה שבועות יתברר אם המשא ומתן עם סוריה עומד להתחדש. ברק הוסיף כי שבועיים לאחר מכן יתברר אם הנסיגה מלבנון תתבצע בהסכם.
בכל מקרה ציין ברק כי צה"ל ערוך לכל האפשרויות.
ברק התייחס גם למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי בטווח הרחוק הוא דוגל בפתרון ההפרדה תוך סידורי ביטחון מתאימים.
שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, פסל היום את האפשרות של חידוש השיחות בין סוריה לישראל בשבועות הקרובים. בהצהרות המתפרסמות הבוקר בתקשורת הלבנונית, מכחיש א-שרע את כל הדיווחים שפורסמו בשבוע האחרון על אפשרות לחידוש השיחות בשבועות הקרובים ואומר: "נושא זה לא עומד על הפרק כלל וכלל. מי מעלה בכלל אפשרות שכזו ואיפה?!".
א-שרע גם הביע את שביעות רצונו נוכח תוצאות כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית.
עם סיום כינוס הליגה הערבית בביירות התייצבו מדינות ערב לצד
סוריה והביעו תמיכה בהתנגדות לנסיגה חד צדדית של ישראל מלבנון, ללא הסדר עם סוריה. הליגה קראה לכל מדינות ערב לשקול מחדש את יחסיהן עם ישראל. ברק התייחס היום להודעת הליגה הערבית ואמר כי התבטאויות כאלו אינן תורמות לאווירה הנחוצה.
הדוברים בוועידה מחו על "תוקפנות ישראל בלבנון". "השגת בטחון איננה נעשית על ידי שימוש בכוח אלא על ידי ציות לחוקים הבינלאומיים והחלטות של האו"ם", אמר שר החוץ הירדני, עבדולילה אל חאטיב.

המטכ"ל נגד נסיגה חד צדדית

היום יציג צה"ל לראש הממשלה אהוד ברק את תוכנית "דמדומי בוקר", ליציאה חד צדדית מלבנון. התוכנית מציעה מיגון מאסיבי ליישובי הגבול ויוצאת מנקודת הנחה שללא הסכם עם סוריה, ייאלץ צה"ל להמשיך ולפעול בלבנון.
בשיחה שקיים ברק ביום שישי עם המטכ"ל, הביעו אלופים רבים - ובראשם הרמטכ"ל רב אלוף שאול מופז - הסתייגות מרעיון הנסיגה החד צדדית. המתנגדים הסבירו כי צעד זה יביא לערעור היציבות באיזור, יפגע ביכולת ההגנה על יישובי הצפון ויגרום להפקרת צד"ל.
מנגד הביעו אלופים אחרים תמיכה ברעיון. הם העריכו כי בחודשים הראשונים לאחר הנסיגה יהיה האיזור פעיל מאוד, אך לאחר מכן יירגע ויתייצב.

ברק: אין חדש בערוץ הסורי

ברק הודיע היום בישיבת הממשלה כי אין חדש בערוץ הסורי, וכי השיחות לא יתחדשו בקרוב. בהתייחסו להצהרת הליגה הערבית, אמר ראש הממשלה כי "הצהרות כאלו אינן תורמות לאווירה הנדרשת לקידום התהליך המדיני".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully