וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיקאי צרפתי זוכה מאשמת אנטישמיות

27.5.2004 / 20:02

הבדרן דיודון הועמד לדין לאחר שלבש במערכון בגדי יהודי חרדי והצדיע כשהוא קורא "ישרא-הייל". ביהמ"ש קבע כי הוא לא תקף את כל היהודים

בית משפט בפריס זיכה היום את הקומיקאי הצרפתי, דיודון מ'באלה מ'באלה, שהואשם בהשמעת דברים אנטישמיים במהלך מערכון טלוויזיוני, בו התלבש כיהודי חרדי והצדיע הצדעה נאצית. בסוכנות איי.פי דווח כי בית המשפט זיכה את הקומיקאי מאשמת "השמצה קיצונית".

הקומיקאי ספג ביקורת חריפה מאז הופיע בחודש דצמבר בתוכנית הטלוויזיה הצרפתית "אי אפשר לגרום לכולם להיות מרוצים". במהלך התוכנית גינה דיודון את ה"ציר האמריקאי-ציוני", והרים את ידו כשהוא צועק: "ישרא-הייל". בעקבות ההופעה ביטלו תיאטראות רבים את הופעותיו.

במהלך המשפט טען דיודון כי שיחק תפקיד של יהודי קיצוני. בית המשפט קבע כי המערכון לא התקיף את היהודים באופן כללי, אלא קבוצת אנשים בעלי דעות פוליטיות מסוימות.

בעקבות הפסיקה, אמרו דיודון ופרקליטו כי היא תביא לתחושת הקלה בקרב קומיקאים רבים. "בית המשפט זיהה את זכות הקומיקאי לבקר מדיניות של מדינה, מבלי שיואשם באנטישמיות כשהמדינה הזאת היא ישראל", אמר עורך דינו.

אתמול, לעומת זאת, הורשע דיודון ונקנס בסכום של למעלה מ-6,000 דולר בעיר אביניון, בדרום צרפת, בגין הערות שפורסמו בשמו בעיתון "לה מונד". במקרה זה, האשים הקומיקאי את היהודים ב"ארגון לובי חזק והשתלטות על כלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully