וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצבא ארה"ב נגמרים הכדורים

27.5.2004 / 10:16

המלחמה המתמשכת בעיראק, ובמיוחד רמת הלחימה שמסרבת לדעוך, גורמות למחסור חמור במצרך הצבאי הבסיסי. הפיתרון עשוי לבוא, בין השאר, מישראל

צבא ארה"ב, שהשתמש בנשק עתידני כמעט כמו מטוסים ללא טייס, פצצות חכמות וציוד מתוחכם לראיית לילה כדי להטיל "הלם ואימה" על עיראק, מוצא עצמו נאבק בבבעיה לואו-טקית במובהק: מחסור בקליעים. כיום יש לארה"ב בעיראק יותר חיילים מכפי שתכננה, הלחימה קשה וכל חייל, כולל הפקיד הג'ובניק ביותר, מוצא עצמו נאלץ להיות חמוש למקרה של מארב. בשל כל אלה מוצא עצמו הצבא במחסור בלתי מתוכנן.

על פי בקשת ציוד שהגיש פיקוד הסיוע המבצעי של צבא ארה"ב בשבוע שעבר, יצטרכו הכוחות המזוינים בין 300-500 מיליון כדורים בכל שנה למשך חמש שנים לפחות. ומכיוון שהמפעל היחיד שבבעלות הצבא לייצור תחמושת קלה, הממוקם בלייק סיטי שבמיזורי, מסוגל לייצר רק 120 מיליון כדורים בשנה, הצבא נחפז פתאום למצוא קבלנים פרטיים שישלימו את החסר.

בעיתון "פייננשל טיימס" דווח כי הבעיה הוחרפה על ידי המבצעים המתמשכים באפגניסטן ובעיראק, שם פרושות יחידות עורף ואספקה עד דק ברחבי המדינה, לעתים ללא חיילים קרביים שיגנו עליהם. הבקשה שהגיש הצבא מעידה על הכרה שיכולות הייצור הנוכחיות שלו מוצו עד תומן. "אפשרויות צבאיות מוגברות יצרו מצב שבו היכולת לייצר תחמושת קלה באמצעים שגרתיים נוצלה בצורה מלאה", נאמר בבקשה.

חברת אלייאנט טקסיסטמס, המפעילה את המפעל הצבאי בלייק סיטי, נמצאת במגעים עם הצבא על תיקון החוסר בכדורים. החברה עומדת על כך שביכולתה להרחיב את תפוקתה ב-200 עד 300 מיליון כדורים בשנה. הצבא, לעומת זאת, מבקש 300-500 מיליון קליעים נוספים בשנה

חברת ג'נרל דיינמיקס, תאגיד ביטחוני שהגיש את הצעתו לצבא שלשום, אמרה שהיא אספה מספר יצרני קליעים קטנים – כולל חברת ווינצ'סטר הוותיקה וגם התעשיה הצבאית הישראלית – כדי לעמוד בדרישות הצבא. אריק הוגל, מנתח תעשיות ביטחוניות המועסק בחברת סטיבנס, אומר כי "אנחנו משתמשים בכל-כך הרבה תחמושת בעיראק שאין מספיק כושר ייצור בארה"ב. הם חייבים לפנות לחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully