וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 חיילות וחייל נהרגו בנצרים

24.10.2003 / 15:03

אלון אברהמי, עדי אוסמן ושרית שניאור נהרגו בחדירה להתנחלות. חייל וחיילת נוספים נפצעו. המחבל נהרג. החמאס והג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות

שתי חיילות וחייל נהרגו לפנות בוקר בחדירת מחבל למוצב צה"ל בהתנחלות נצרים שברצועת עזה: סמל ראשון אלון אברהמי, בן 20 מאור יהודה; סמל שרית שניאור-סניור, בת 19 משוהם; וסמל עדי אוסמן, בת 19 מכפר סבא.

הלווייתה של עדי אוסמן ז"ל התקיימה ב-13:30 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. סמל שרית שניאור-סניור משוהם תובא למנוחות ביום ראשון בשעה 14:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין ברמלה. הלוויתו של סמ"ר אלון אברהמי מאור יהודה תתקיים ביום ראשון בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בחולון.

החיילות, מגדוד שמשון, שירתו במקום בתפקידי תצפית. חיילת וחייל נוספים נפצעו בפיגוע. מצבה של החיילת קשה ואילו מצב החייל קל. הפצועים פונו באמצעות מסוק של חיל האוויר לבית החולים "ברזילי" שבאשקלון.

המחבל נורה ונהרג בידי כוח של חיילי שמשון המאבטחים את ההתנחלות, בפיקוד המג"ד. גורמי ביטחון מסרו לגלי צה"ל כי ההרוג הוא איש החמאס סמיר מוחמד פודא, בן 22, ממחנה הפליטים בג'בליה. צה"ל פתח בסריקות מחשש למחבל נוסף שנמלט. בתחנת הטלוויזיה "אל-מנאר" של החיזבאללה פורסם כי החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה לקחו במשותף אחריות לפיגוע.

האירוע התרחש בסביבות השעה 04:15 לפנות בוקר, בעת שבאזור שרר ערפל כבד. בגלי צה"ל דווח כי מתחקיר ראשוני עולה שהמחבל זחל עד לגדר ההתנחלות כשמחבל נוסף מלווה אותו לנקודת החדירה, בה לא עובדת הגדר האלקטרונית. ייתכן שהמחבל השני היה איש הג'יהאד האיסלאמי. המחבל הגיע לאזור המגורים במוצב כשהוא נושא עליו רובה קלצ'ניקוב ורימונים, ופתח באש לעבר החיילים. כוח צה"ל הוזעק למקום והרג את המחבל.

בזמן החדירה בוצע ירי לעבר עמדות צה"ל באזור, ייתכן במטרה להסיח את דעתם של החיילים מהחדירה. בעקבות הפיגוע סגר צה"ל את הכניסה לאיזור מעבר קרני. כמו כן, התבקשו תושבי נצרים להישאר בבתיהם, עד תום הסריקות באיזור.

הגדר האלקטרונית לא פעלה בשל תקלה

אלוף פיקוד הדרום, האלוף דן הראל, אמר בתדרוך עיתונאים כי מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה שהחיילים פעלו כשורה גם בתגובתם לירי וגם במהלך מרדף שלאחר מכן. עם זאת ציין, כי צה"ל יחקור כיצד הצליח המחבל לחדור למוצב, ויפיק את הלקחים.

האלוף הראל הוסיף כי "מחבל נוסף שאנחנו מבינים שהיה מחוץ ליישוב בזמן האירוע הצליח להימלט ולחזור חזרה". האלוף ציין כי המחבל שחדר למוצב ניסה תחילה להכנס למגורי החיילים, אולם החייל שנפצע הצליח למנוע זאת ממנו. הוא הסביר כי אמצעי הזיהוי האלקטרוניים באזור החדירה לא פעלו בשל תקלה. לדבריו, "האירוע היה בסיום לילה עמוס בהתקפות טרור". האלוף ציין כי הפלסטינים ניצלו את הערפל הכבד ששרר הלילה באזור כדי להגביר את התקפותיהם.

בתגובה לפיגוע בנצרים, קרא ח"כ אהוד יתום (ליכוד) לעבור מהתגוננות למתקפה צבאית נרחבת ברצועת עזה. יתום, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר הבוקר לגלי צה"ל: "אנחנו עושים טעות אחר טעות אחר טעות... לא מכריעים ברצועת עזה את הטרור, כשם שעשינו בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully