וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איפה באמת צעד ניל ארמסטרונג?

3.3.2001 / 18:53

רשת הטלוויזיה "פוקס" טוענת כי האדם הראשון על הירח, צעד באולפני טלוויזיה משוכללים ולא באמת על אדמת הירח; ברשת תוהים כיצד דגל ארה"ב התנופף ברוח ומדוע לא נראו כוכבים ברקע?

האם המשפט האלמותי "צעד קטן לאדם צעד ענק לאנושות", נאמר על הירח? או באולפני הפקה הוליוודים? בתחקיר שערכה רשת הטלווזיה האמריקאית, "פוקס", נטען כי ניל ארמסטרונג וחבריו לצוות "אפולו 11" מעולם לא דרכו על אדמת הירח, אלא על רצפת אולפנים מאוד משוכללים בארה"ב.

שנות השישים התאפיינו בעיקר במרוץ על הירח. ברית המועצות שיגרה צוות קוסמונאוטים שהצליח להתקרב אליו, אך לא לנחות עליו, והייתה קרובה לשגר צוות נוסף שישלים את המשימה. האמריקאים שרצו לנצח בקרב, השקיעו הרבה מאוד כסף לטובת מטרה נעלה זו, ועבדו מסביב לשעון כדי לשלוח את הצוות הראשון שיהלך על הירח.

בשנת 1969 זה הצליח, צוות האסטרונאוטים של מעבורת החלל אפולו 11 בראשות ניל ארמסטרונג, עמד על הכוכב והניף את דגל ארצות הברית, מה שהפך לאחד האירועים החשובים בהיסטוריה וסימל את ניצחון ארצות הברית על האימפריה הרוסית.

בפוקס, לא קונים את הצילומים וההקלטות שהפיצה נאס"א לעולם וטוענים, לא היו דברים מעולם. ארצות הברית רצתה לנצח בתחרות, אבל ידעה שהיא רחוקה מניצחון. על פי הפרסומים נטען כי הוחלט לביים את הנחיתה הראשונה כדי להסיר את האיום הרוסי ולפעול ללא לחץ לביצוע המשימה. התחקירנים שמסתמכים על טענות ישנות של מדענים, מעלים כמה נקודות למחשבה. הטענה הראשונה היא שדגל ארצות הברית כפי שנקלט במצלמות נאס"א צולם מתנופף ברוח, המדענים טוענים כי לא יתכנו רוחות על הירח. טענה שנייה היא שבצילומים לא ניתן לראות כוכבים ברקע והשאלה הנשאלת היא הכיצד? ואילו הטענה השלישית נוגעת לצל שמופיע על הקרקע שלטענת המדענים לא ממוקם בזווית הנכונה.

ראש סוכנות החלל הישראלית, פרופ. אבי הראבן אמר בראיון לגלי צה"ל כי "הטענות לא רציניות", לדבריו באותה עת עבדו בנאס"א 30 אלף עובדים, ולכן לא יתכן שהנושא לא הודלף עד עתה. הראבן גורס כי בשנת 69' אמצעי הבימוי לא היו משוכללים כמו היום, וכי יתכן שהיו רוחות על הירח.

גם בנאס"א הכחישו את הטענות ומסרו כי 350 ק"ג הסלעים שהובאו מהירח מהווים הוכחה משכנעת, אותה אי אפשר להכחיש.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully