וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה מחזירה השגריר מטהרן

23.7.2003 / 19:48

זאת, לאחר שאיראן קברה את העיתונאית הקנדית שמתה במהלך מעצר; נעצרה בחודש שעבר לאחר שצילמה הפגנה; קנדה דרשה לקבל הגופה

קנדה הודיעה היום כי היא מחזירה את שגרירה מאיראן, בעקבות המחלוקת שנתגלעה בין שתי המדינות, לאחר שטהרן הודיעה כי העיתונאית הקנדית שמתה במהלך מעצר נקברה במדינה.

העיתונאית, זהרה קזמי, איראנית-קנדית בת 54, מתה ב-10 ביולי כתוצאה ממכה קשה שחטפה בראשה במהלך מעצרה. ב-23 ביוני היא נעצרה מחוץ לכלא "אווין" שבטהרן, לאחר שצילמה מפגינים שקראו לשחרורם של קרוביהם שנעצרו במהלך ההפגנות נגד הממשל, בחודש שעבר. בבי.בי.סי דווח כי ככל הנראה קזמי לא הואשמה באף עבירה על החוק.

הטלוויזיה האיראנית הודיעה היום כי קזמי נקברה בעיר הדרום מערבית שירז, לאחר שאמה נתנה את אישורה לכך. בעקבות ההודעה, הודיע שר החוץ הקנדי, ביל גרהאם, שהשגריר, פיליפ מקינון, ישוב לקנדה לפני סוף השבוע הנוכחי. "אנחנו נבחן עמו ועם הרשויות את הצעדים הבאים שננקוט במסגרת הלחצים שנפעיל על הממשל באיראן", אמר. לדבריו, "אנחנו דורשים את החזרתה של הגופה לקנדה, בהתאם לדרישת משפחתה".

דרישה לחקירה עצמאית

הרשויות בקנדה גיבו את דרישתו של בנה של קזמי, החי במונטריאול, שגופתה של אימו תועבר לקבורה בקנדה. לפני שנקברה הגופה אמר שר החוץ הקנדי כי רק "תביעה מהירה ומלאה של אלו האחראים למותה של קזמי, תוכל להבהיר לאחראים למותה כי אינם יכולים להתחמק מעונש".

ביום שני פורסם דו"ח רשמי של נשיאות איראן, שקבע כי קזמי מתה במעצר כתוצאה מפגיעה בראשה, שגרמה לשבר בגולגולת ולשטף דם. בדו"ח לא נכתב מהם הגורמים לפגיעה, אך נקבע כי תיערך חקירה עצמאית לבדיקת נסיבות האירוע. ארגון זכויות האדם, "עיתונאים ללא גבולות", טען שהדו"ח לא משביע רצון וחזר על דרישתו לתחילתה של חקירה עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully