וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסניות דיו של HP מוגבלות בזמן

12.5.2003 / 11:01

מנגנון בתוך מחסנית הדיו מונע בה שימוש אפילו אם נשאר בה עוד דיו. החברה מסבירה כי זה נעשה על מנת לשמור על איכות הדפסה אופטימלית

מחסניות הדיו שוב בכותרות. לאחר המאבק המתוקשר של חברת לקסמרק ביצרנית מחסניות תחליפיות, הפעם זהו תורה של חברת HP להפגין מודעות צרכנית גבוהה. לפי אתר ה Inquirer הבריטי שילבה HP מנגנון המונע מהמדפסת להשתמש במחסנית לאחר תאריך מסויים ומחייב את המשתמש להחליף למחסנית חדשה, גם אם המחסנית הישנה עדיין מלאה בדיו.

הפרשה החלה כאשר משתמש במדפסת BusinessJet 2200C מתוצרת HP, קיבל הודעה בזמן הדפסה כי "תוקף מחסנית הדיו פג" והמדפסת הפסיקה להדפיס. בשיחה עם HP נאמר לו כי התאריך המופיע על אריזות המחסנית אינו תאריך התפוגה בפועל. תאריך התפוגה של המחסנית הוא 30 חודשים במידה והמחסנית הייתה בשימוש בתוך המדפסת או 4.5 שנים מחוץ למדפסת. ב Inquirer מסבירים כי משתמשים ארגוניים קונים לעיתים כמויות גדולות של מחסניות דיו בהנחות ומשתמשים בהם לאורך זמן ממושך ולכן יתכן כי המשתמש הדפיס באמצעות מחסנית ישנה יחסית.

בדפי התמיכה של HP למדפסת מופיעה אכן ההודעה כי "תוקף המחסנית עומד לפוג". החברה מסבירה באתר שלה כי על מנת לשמור על איכות הדפסה אופטימלית יש להחליף את המחסנית. החלפת המחסנית במחסנית חדשה משפרת כמובן את תזרים המזומנים של HP ופחות את של המשתמש.

התופעה של מחסניות דיו "חכמות" ושליטתן במדפסת אינה חדשה. חברות כמו לקסמרק שילבו במחסניות הטונר שלהן למדפסות לייזר שבבים המונעים שימוש במחסניות תחליפיות. חברה ליצור טונרים תחליפיים שהעתיקה את השבב הזה כדי למכור טונרים למשתמשי לקסמרק, נתבעה על ידי לקסמרק באשמה של הפרת זכויות יוצרים. לקסמרק זכתה בתביעה והחברה אולצה להפסיק למכור טונרים תחליפיים כאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully