וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנת מיתון בצה"ל: מדי ב' מנומרים

9.4.2003 / 13:41

הצבא מצא פתרון לקיצוץ בתקציב: מדים שנרכשו בזול מצבא ארה"ב; החיילים מתלהבים: המדים אופנתיים ונוחים יותר; כרגיל הלוחמים "נדפקים": יישארו בירוק כדי שלא יזוהו כאויב

אחרי שהחליפו את מדי ה-א' של הקצינים, החליטו בצה"ל לצ'פר גם את החיילים הפשוטים. עשרות אלפי חיילים תומכי לחימה יקבלו בקרוב מדים מנומרים, שיחליפו את מדי ה-ב' הירוקים המסורתיים.

בשנים האחרונות רכש צה"ל במחיר זול עשרות אלפי זוגות מדים, חלקם משומשים, מצבא ארה"ב. בעקבות הקיצוץ בתקציב הביטחון, החליט ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף אודי אדם, לבדוק את האפשרות להחליף את מדי העבודה הצה"ליים הירוקים במדים אמריקאיים.

לפני חודשיים חולקו לראשונה המדים החדשים ליחידת החימוש של פיקוד צפון, לאחר שנתפרו להם כותפות - שכן בצבא האמריקאי הדרגות מוצגות על הצווארון. על החיילים נאסר לצאת משטח הבסיס עם המדים המנומרים, בשל החשש שיזוהו בטעות כמחבלים.

"התגובות של החיילים שקיבלו את המדים היו מדהימות", אמרו בצה"ל. בנוסף למראה האופנתי, יש למדים החדשים יתרון נוסף - יותר כיסים ויותר מקום להכניס כלי עבודה.

ב"מעריב" דווח, כי בעקבות הצלחת הניסוי הוחלט לחלק עשרות אלפי זוגות מדים כאלה לחיילים המשרתים ביחידות תומכות לחימה, בסדנאות ובבסיסי חיל החימוש והקשר. חיילים קרביים לא יזכו ללבוש את המדים החדשים, מחשש לבלבול בשדה הקרב. הסיבה: צבאות מצרים, ירדן וסוריה, וכן כוחות הביטחון הפלסטיניים וארגוני טרור ברחבי העולם עושים שימוש באותם המדים בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully