וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד הפנים פועל מטעם המדינה ולא מטעם השכינה"

אלי כהנא

6.4.2003 / 12:59

בלשכתו של שר הפנים אברהם פורז לא הכריזו מלחמה על הציבור הדתי-מסורתי בישראל. אבל שיהיה ברור: השר לא מאשר הוספת בס"ד למכתביו, אינו טרוד בעניין אכיפת חוק החמץ בפסח ובאופן כללי, מבקש להזכיר לאלי ישי כי למשרד הפנים נכנס שר חדש. חילוני. חילוני מאוד

בשבוע שעבר הורה שר הפנים – אברהם פורז – מ"שינוי" לעובדי משרדו למחוק את ראשי התיבות בס"ד (בסיעתא דשמייא) וב"ה (בעזרת השם) מהמכתבים הרשמיים עליהם הוא חתום. הנוהג היהודי הנפוץ לכתוב את ראשי התיבות בראש כל דף כתוב, הונהג בתקופת כהונתו של אלי ישי מש"ס במשרד. הצעד הרגיז גורמים בתנועת ש"ס אשר רואים צעד זה כמהלך נוסף של התנועה החילונית המובהקת, לחילון משרד הפנים וטוענים ל"פגיעה ברגשות הציבור היהודי-מסורתי ודתי".

יועץ התקשורת של פורז אינו מבין על מה כל המהומה: "ראשית, לא ניתנה כל הוראה מפורשת מטעם השר למחוק את הבס"ד או את הב"ה. הם נמחקו רק במסמכים שהשר חתום עליהם משני טעמים – 1. השר הוא אדם חילוני ואין שום הגיון בזה שאדם חילוני יחתום על מסמך עם בס"ד שנוגד את כל השקפת עולמו. 2. משרד הפנים פועל מטעם המדינה ולא מטעם השכינה. מדובר במוסד ממלכתי ולא במוסד דתי".

התחושה שעלולה להיווצר בציבור היא כי מדובר בהתרסה מכוונת, שנועדה להתסיס את הציבור הדתי-מסורתי בישראל. "לא מדובר בהתרסה. עובדה היא שרוב עובדי הלשכה שנכנסו לתפקידם בתקופת אלי ישי, נשארו במשרד. ובכלל, כל אדם שמעוניין לצרף למסמך פרטי את הבס"ד, רשאי לעשות זאת. זה שאלי ישי חושב שזו פגיעה בעם היהודי זו בעיה שלו. היום מכהן בתפקיד שר חילוני".

ואם לא די בכך, שר הפנים הודיע כי בחג הפסח לא ישלח פקחים לאכוף את החוק האוסר למכור חמץ בפומבי. פורז אמר כי אכיפת חוקי החמץ אינה מטרידה אותו. השר אפי איתם (מפדל) אמר לקול ישראל, כי זו התבטאות אומללה ומגוחכת. "המפד"ל לא תיתן לפגוע בזהות היהודית של המדינה, ולא תיתן לשינוי לפגוע בחוק, ולא תאפשר להפר הסכמים קואליציוניים", אמר איתם.

תגובת השר: "עדיין לא התקבלה החלטה בעניין הפקחים. למען האמת, העניין לא עומד כרגע בראש מעייניו. עם כל הכבוד לנושא החמץ, יש דברים שדורשים טיפול דחוף יותר במשרד הפנים".

בתוך כך, שלושה פקחים מאגף איכות הסביבה בעיריית כפר סבא קנסו אתמול בעלי עסקים שפתחו את חנויותיהם בקניון ערים בעיר. יצויין כי הפקחים שנשלחו היו יהודים. יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ שאול יהלום (מפדל), שב ודרש משר התעשיה והמסחר, אהוד אולמרט, להפעיל ללא דיחוי את ארבעת הפקחים הדרוזים המועסקים במשרד העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully