וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל וצד"ל החליטו על פינוי מוצב סוג'וד

4.2.2000 / 18:19

מקורות סורים: הפינוי הוא התחמקות מיישום החלטת האו"ם שמחייבית נסיגה מוחלטת

צה"ל וצד"ל החליטו היום לפנות את מוצב סוג'וד, בצפון הגיזרה המזרחית בלבנון, עקב התקיפות החוזרות ונשנות של חיזבאללה על המוצב. בצה"ל יעבירו את לוחמי צד"ל שאיישו את המוצב לשני מוצבים אחרים בגיזרה המוגנים ומבוצרים טוב יותר.
מקורות סורים יודעי דבר מסרו הערב לכתבת רדיו מונטה קרלו בדמשק כי הנסיגה הישראלית מסוג'וד מהווה ניסיון להתחמק מיישום החלטת האו"ם 425 שמחייבת נסיגה מוחלטת ללא כל תנאי מדרום לבנון. זהו ניסיון ישראלי נוסף לשרטט גבולות חדשים בלבנון, אמרו הדוברים. גם שורת ההצהרות לנסיגה מדרום לבנון לפני יולי הן ניסיון להתחמק מהחלטות והן ביטוי לכישלון לכפות הסדר על לבנון, אמרו הדוברים.
בתוך כך ממשיך היום אירגון החיזבאללה לאיים כי הוא ימשיך לירות קטיושות לעבר הגליל אם ישראל תפר את הבנות "ענבי זעם" ותפגע באזרחים לבנונים. את הדברים אמר נציג האירגון בפרלמנט הלבנוני, עמר מוסאווי. הוא צוטט ברדיו חיזבאללה אומר כי "טילי הקטיושה שלנו מוכנים תמיד לזרוע אימה בקרב תושבי צפון ישראל".
סוריה הביאה אתמול תמיכה בפעולות החיזבאללה. היומון הממשלתי "תשרין" כותב היום כי סוריה מצדיקה את הלחימה של חיזבאללה נגד ישראל, למרות שסוריה אינה אחראית על האירגון. עוד ציין העיתון כי לישראל לא יהיה ביטחון עד שתיסוג נסיגה מלאה מדרום לבנון.
אתמול הבהירה סוריה לארה"ב, כי היא לא ידעה על כוונת חיזבאללה להתנקש בסגן מפקד צד"ל, הגנרל עאקל האשם, וכי אין לסוריה כל כוונה להנחות את חיזבאללה להסלים את הלחימה בלבנון.
למרות זאת המשיכו אתמול צה"ל וחיזבאללה בחילופי האש בדרום לבנון, כאשר מטוסי חיל האויר תקפו עמדות מחבלים מצפון לרצועת הביטחון. הבוקר תקפו פעם נוספת מטוסי קרב של חיל האויר מטרות מחבלים באזור נבטיה, בגזרה המזרחית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully