וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: שביתת ההסתדרות היא ניצול ציני של הבחירות

10.1.2001 / 15:10

הממונה על השכר אמר היום כי הוא מתרשם שההסתדרות מתכוונת להפעיל לחץ לא הגון ולפתוח בשביתה בשבוע הבא, ערב הבחירות, עקב דרישות שכר בלתי הגיוניות בסך 35 מיליארד שקל


"למרות שהמו"מ בין ההסתדרות לממשלה טרם מוצה, החליטה ההסתדרות לקיים שביתה כללית במשק. השביתה המתוכננת היא ניסיון ציני לנצל את העובדה שהמדינה נמצאת ערב בחירות. ההסתדרות בחרה להפעיל לחץ לא הגון על הממשלה, במקום לנסות לגשר על הפערים בין הצדדים ולמצוא פתרון אחראי והוגן לסוגיות שעל הפרק".

דברים אלו אמר היום הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, בתדרוך עיתונאים שערך בירושלים. רכלבסקי הוסיף כי הוא מתרשם מהתנהגות ראשי ההסתדרות ששביתה כללית בשבוע הבא היא כמעט בלתי נמנעת.

רכלבסקי אמר עוד כי העיתוי הבעייתי של השביתה בולט עוד יותר על רקע האינפלציה האפסית ששוררת כיום במשק, ושומרת על שכר העובדים משחיקה, ועל רקע נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמצביעים על עלייה של כ-5 אחוז בשכר הריאלי במגזר הציבורי בשנת 2000. זאת בנוסף לעלייה ריאלית של כ-20 אחוז בין השנים 1992 ל-1998.

לדברי רכלבסקי, למרות העלייה בשכר העובדים, מציגה ההסתדרות דרישות שכר שמשמעותן תוספת שכר של 40 עד 50 אחוז. עלות תוספת זו לתקציב המדינה מוערכת ביותר מ-35 מיליארד שקל. כדי לממן תוספות כאלו, תיאלץ המדינה לקצץ בתקציבי הבריאות, החינוך והתשתיות, ולמעשה לפגוע בשירותים שמקבלים כל אזרחי המדינה, לטובת תוספות שכר לעובדי המגזר הציבורי.

רכלבסקי אמר עוד כי בכוונתו לעשות כל מאמץ על מנת למנוע השפעה של שיקולים זרים על מערכת יחסי השכר. הוא הוסיף כי אין מקום לכך שסדר יום פוליטי יכתיב הסכמי עבודה במגזר הציבורי.

מנתונים שנמסרו היום ממשרד האוצר עולה כי שכרם הממוצע של עובדי המדינה הוא 10,394 שקל לחודש ושכרם הממוצע של כלל העובדים בשירות הציבורי הוא 6,400 שקל לחודש.

עוד עולה כי שכרם הריאלי הממוצע של העובדים בשירות המדינה בשנת 2000 גבוה בכ-5 אחוז משכרם הממוצע בשנה קודם. זאת למרות שהמדד עלה ב-1999 רק ב-1.3 אחוז ובשנת 2000 צפוי המדד להיות אפס אחוז.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully