וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת אן.בי.סי. פיטרה את הכתב בבגדד

31.3.2003 / 19:23

פיטר ארנט טען בראיון לטלוויזיה העיראקית: הדיווחים שלנו עוזרים למתנגדי המלחמה; בעבר פוטר מסי.אן.אן בעקבות דיווח כוזב; קנה את תהילתו במלחמת המפרץ הראשונה

רשת הטלוויזיה האמריקאית אן.בי.סי פיטרה את הכתב שלה בבגדד, העיתונאי פיטר ארנט, לאחר שאמר בראיון כי "תכנית המלחמה האמריקאית נכשלה". אנרט, בתגובה, כינה את התקרית "טעות בשיפוט" והתנצל על דבריו. עם זאת, הוסיף כי "אמרתי את מה שכולם יודעים על המלחמה".

בתחילה, הגנה הרשת על הכתב, וטענה כי הראיון שהעניק לטלוויזיה העיראקית היה "פרשנות אישית של המצב". היום בבוקר, לעומת זאת, שינתה את עמדתה בנושא, ואחרי שיחה שקיים העיתונאי עם נשיא החברה, ניל שפירו, הודיעה כי הכתב לא יעבוד יותר עבורה.

בראיון אמר ארנט כי חבריו העיראקים מסרו לו שברחוב קיימת תחושה של "לאומיות והתנגדות למעשיהן של ארה"ב ובריטניה". בהמשך, אמר כי ארה"ב מבצעת הערכה מחדש של תכנית המלחמה שלה ומעכבת את ההתקדמות לשבוע. "התכנית הראשונית נכשלה בגלל ההתנגדות העיראקית. עכשיו הם עסוקים בתכנון של תכנית חדשה. ברור שהאמריקאים טעו בשיפוט של הנחישות של הכוחות העיראקים", אמר.

בהמשך, הוסיף ארנט כי בארה"ב יש גל הולך וגובר של התנגדות למלחמה ולנשיא, ג'ורג' בוש. "הדיווחים שלנו על ההתנגדות העיראקית מועברים לארה"ב. זה עוזר למתנגדי המלחמה לפתח את הטיעונים שלהם", אמר.

דוברת הרשת, אליסון גולסט, אמרה בתגובה כי "זו היתה טעות מצידו של מר ארנט להעניק ראיון לטלוויזיה העיראקית הנשלטת בידי הממשל, במיוחד בתקופת מלחמה". "זו היתה גם טעות לדון בדעותיו האישיות באותו הראיון", היא הוסיפה.

ארנט, אשר קיבל פרס פוליצר על דיווחיו מויאטנם לרשת איי.פי, זכה בתהילה בעקבות מלחמת המפרץ הראשונה, כאשר עבד עבור רשת סי.אן.אן וקיים ראיון בלעדי עם נשיא עיראק, סדאם חוסיין. בתור אחד מאנשי הטלוויזיה האמריקאים היחידים שנשארו בתקופה האחרונה בבגדד, העביר ארנט דיווחים שוטפים לרשת אן.בי.סי ולחברות הבת שלה, סי.אן.בי.סי ואמ.אס.אן.בי.סי.

"העיראקים גירשו את סי.אן.אן - ואני עדיין כאן"

אין זו הפעם הראשונה בה מפוטר ארנט מרשת טלוויזיה. ב-1998 האשים ארנט את הכוחות האמריקאים בשימוש בגז מסוג סרין בכפר בלאוס ב-1970. היה זה במסגרתו עבודתו עבור רשת סי.אן.אן. שני עובדי התחנה פוטרו, וארנט ננזף בעקבות הדיווח - ממנו הסתייגה הרשת מאוחר יותר. לאחר שהחוזה עימו לא חודש - עזב ארנט את התחנה.

חברת הקונגרס האמריקאי, אילנה רוז להטינן, אמרה לרשת "פוקס" כי הערותיו של ארנט היו "קפקאיות ופשוט משוגעות". מפקד כוחות הקואליציה, הגנרל טומי פרנקס, הכחיש אף הוא את דיווחי של ארנט, באחד מתדרוכיו היומיים, השבוע.

גם הממשל של ג'ורג' בוש האב לא היה מרוצה מדיווחי של ארנט במלחמת המפרץ הראשונה. ארנט הואשם אז בניהול תעמולה אנטי אמריקאית. הרקע - דיווחו כי האמריקאים הפציצו מפעל ליצור חלב תינוקות, אשר סתר את טענת הממשל, לפיה מדובר היה במפעל ליצור נשק ביולוגי.

במקור, הגיע ארנט לעיראק בתקופה האחרונה לא ככתב של אן.בי.סי, אלא כעיתונאי המועסק עבור התכנית "נישונל ג'אוגרפיק אקספלורר", של רשת אם.אס.אן.בי.סי. רק בהמשך החל להעביר דיווחים לרשת האם. השתתפותו בתכנית המקורית, אגב, תופסק גם כן.

בראיון שהעניק למדריך הטלוויזיה "טי.וי גייד", אמר ארנט כי "הרגיש שהגיע אל הנחלה" בדיווחיו האחרונים מעיראק. "כעסתי מאוד על טד טרנר וטום ג'ונס (ראשי הסי.אן.אן) כשהם גירשו אותי לכלבים אחרי שסיכנתי את חייהם עבורם והכנסתי להם מליארדים. עכשיו הם נעלמו, העיראקים גרשו את סי.אן.אן מבגדד, ואני עדיין כאן", התרברב. לדבריו, העיראקים התירו לו לשדר מבגדד בגלל שכיבדו אותו, וראו אותו כ"עמית לוחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully