וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל בורקאן פגע במחנה גיבור בקריית שמונה: "נזק אדיר" למבנים ותשתיות יקרות

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 20:15

רקטת בורקאן הנושאת מאות קילוגרמים של חומר נפץ פגעה בבסיס, שנמצא בתוך העיר ובשטחו חמ"לים, מחסני נשק ומבני מגורים. גם הקניון של קריית שמונה שנמצא בסמוך ספג נזק כבד, בשל עוצמת ההדף והרסיסים שהתפזרו ברדיוס גדול מאוד. במקביל, כטב"ם צה"לי הופל בלבנון

הנזק מפגיעת רקטת הבורקאן שהתפוצצה בבסיס מחנה גיבור בקרית שמונה/תיעוד על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פעילי חיזבאללה שיגרו היום (שבת) רקטת בורקאן ופגעו בלב מחנה גיבור בקריית שמונה. כתוצאה מהפגיעה נגרם הרס משמעותי למבנים ולתשתיות במחנה. מדובר ברקטה שנושאת מאות קילוגרמים של חומר נפץ. על פי גורמי צבא, הפגיעה גרמה ל"נזק אדיר" לתשתיות יקרות. מלבד המבנים שנהרסו בבסיס, נזק נגרם גם לקניון של קריית שמונה, הנמצא בסמוך, בשל עוצמת ההדף והרסיסים שהתפזרו ברדיוס גדול מאוד.

מחנה גיבור הוא בסיס של החטיבה המזרחית בעוצבת גליל. הבסיס נמצא בתוך העיר ויש בו חמ"לים, מחסני נשק, משרדים ומגורים.

רקטה של חיזבאללה פגעה במבנה צבאי בצפון. 1 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת הרקטה במחנה גיבור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביממה האחרונה נורו מטחים רבים של רקטות לעבר הגליל. משעות הצהריים פועלים צוותים של לוחמי אש לכיבוי שריפות שפרצו כתוצאה מהירי. שישה צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים בכמה זירות של שריפה בשטחים פתוחים באזור קריית שמונה ורכס רמים. משירותי הכבאות נמסר כי בשלב זה, עיקר המאמץ מתרכז ברכס רמים, בשריפה שמתפשטת במספר חזיתות ומסכנת יישוב ומפעלים. חפ"ק כבאות והצלה נפתח במקום, בהשתתפות מפקד מחוז צפון טפסר יאיר אלקיים וגופים נוספים.

במקביל לשיגורים, צה"ל אישר כי כטב"ם של חיל האוויר הופל בלבנון. "לפני זמן קצר טיל קרקע אוויר שוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון, כתוצאה מכך הכלי נפגע ונפל בשטח לבנון", נמסר מדובר צה"ל. "האירוע מתוחקר, חיל האוויר ימשיך לפעול בשמי לבנון למימוש משימות צה"ל".

דובר צה"ל מסר שזמן קצר לאחר השיגורים לקריית שמונה, צה"ל השמיד את המשגר בלבנון שממנו בוצע הירי. כמו כן, הותקפו שני מחבלי חיזבאללה שזוהו ביישוב מג'דל סלם על ידי כלי טיס של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully