וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במערכת הביטחון נמצאים בוושינגטון לשיחות על המשך המלחמה והיום שאחריה

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 0:40

ראש האגף האסטרטגי בצה"ל אליעזר טולדנו הציג לבכירים בפנטגון את תכניות צה"ל. ראש האגף המדיני במשרד הביטחון דרור שלום דן עם בכירים בארה"ב על הרעיונות לניהול הרצועה ביום שאחרי הפלת חמאס. השיחות מתקיימות ערב הגעתם של בכירים בממשל ביידן לישראל בימים הקרובים

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

בכירים בצה"ל ובמשרד הביטחון מבקרים השבוע בוושינגטון לשיחות בפנטגון ובבית הלבן בנוגע לתכניות המבצעיות להמשך המלחמה בעזה וכן כדי לדון על "היום שאחרי" ברצועה - כך לפי שלושה בכירים ישראלים.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן רוצה שהשלב הנוכחי של הפעולה העוצמתית של צה"ל יסתיים בשבועות הקרובים ושישראל תעבור לפעולות צבאיות "בעצימות נמוכה" ברצועה כדי להוריד את מספר האזרחים שנפגעים, לאפשר אספקה של יותר סיוע הומניטארי בעזה ולהפחית את המתיחות באזור.
  • "נמשיך לתת לישראל סיוע צבאי עד שהם ייפטרו מחמאס. אבל אנחנו צריכים להיות זהירים. דעת הקהל בעולם יכולה להשתנות בן לילה ואסור לתת לזה לקרות. אנחנו מדגישים בפני החברים הישראלים שלנו שצריך להגן על חייהם של אזרחים חפים מפשע", אמר הנשיא ביידן באירוע חנוכה בבית הלבן ביום שני.
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

במוקד החדשות

  • ראש האגף האסטרטגי במטכ"ל האלוף אליעזר טולדנו, וראש מטה חיל האוויר תת אלוף עומר טישלר נפגשו ביום שני עם בכירים בפנטגון ובצבא ארה"ב ותדרכו אותם על מהלך המלחמה בעזה, כך אמרו בכירים ישראלים.
  • לדבריהם, הקצינים הישראלים עדכנו את עמיתיהם האמריקנים על המצב בשטח והתקדמות המבצע בחאן יונס, וכן הציגו להם את התכניות לגבי השלבים הבאים של המבצע לאחר חאן יונס.
  • טולדנו וטישלר גם הציגו לאמריקנים נתונים לגבי פגיעה באזרחים פלסטינים במהלך המלחמה ותדרכו אותם על המאמצים שצה"ל עושה כדי לצמצם פגיעה באזרחים.
  • בכירים ישראלים טוענים כי חלה ירידה במספר האזרחים הפלסטינים שנפגעו מאז שצה"ל שינה את אופי הפעולה שלו ברצועה ועבר להתמקד בפעילות קרקעית.

התמונה הגדולה

  • ביום שלישי הגיע לוושינגטון ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, דרור שלום, לשיחות עם בכירים בפנטגון, בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני לגבי תכניותיה של ישראל בעזה ליום שאחרי המלחמה.
  • ממשל ביידן סבור כי יש יותר פתיחות בישראל לדון בסוגיית היום שאחרי מאשר בעבר, אך מעוניין לראות יותר תכניות ישראליות קונקרטיות לגבי כיצד תנוהל הרצועה אחרי הפלת חמאס.
  • שלום מוביל את הצוות של מערכת הביטחון שעוסק בתכנון היום שאחרי ברצועת עזה וכבר נפגש עם כמה בכירים אמריקנים שעוסקים בנושא וביקרו בישראל בשבועות האחרונים.
  • ראש הממשלה נתניהו אמר היום כי יש מחלוקת עם ממשל ביידן לגבי סוגיית היום שאחרי - במיוחד סביב השאלה האם הרשות הפלסטינית תמלא תפקיד כלשהו בעזה. נתניהו מתנגד לכך.

מה הלאה

  • הביקורים של בכירי צה"ל ומשרד הביטחון בוושינגטון מגיעים ערב הגעתם של שורת בכירים אמריקנים לישראל, ובראשם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שינחת בארץ ביום חמישי.
  • ביום שישי יגיע לישראל הרמטכ"ל האמריקני הגנרל צ'רלס בראון. זה יהיה ביקורו הראשון בישראל מאז נכנס לתפקידו - שבוע לפני מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר.
  • ביום שני הבא יגיע לישראל שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. זה יהיה ביקורו השני בישראל מאז תחילת המלחמה והוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירים ישראלים נוספים.
  • ממשרד ההגנה האמריקני לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully