וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ במסר לנתניהו: לא אתן לעקוף את מערכת הביטחון במגעים עם ביידן על איראן

22.1.2021 / 16:43

לאחר כניסת הממשל החדש בארה"ב, שר הביטחון הבהיר כי השיחות על הנושא האיראני יישארו תחת אחריותו. במקביל, גינה את אירועי הלילה בבני ברק והאשים את רה"מ בדחיית הטיפול בנושא: "עושה כל תרגיל אפשרי כדי שלא תהיה אכיפה שוויונית"

בווידאו: גנץ אומר שישראל תפעל נגד כל מי שינסה לפגוע בה/צילום: טל עוז/משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הבהיר היום (שישי) כי לא יאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לעקוף את מערכת הביטחון במגעים עם ממשל ביידן. הוא התייחס גם לעימותים בבני ברק, והאשים את נתניהו בעיכוב העלאת הקנסות ומניעת אכיפה שוויונית.

"השבוע התחלף ממשל בארצות הברית. אני מכיר היטב את בכירי הממשל הנכנס, חלק גדול מהם עבדו מולי כשהייתי נספח צה"ל בוושינגטון וכשהייתי רמטכ"ל", סיפר גנץ. "ממשל ביידן הוא ממשל ידידותי לישראל, ואני משוכנע שגם בנושאים חשובים כמו איראן - אני יודע שאמצא אוזן קשבת".

"אני מתכוון לדאוג שאיש לא יחשוב להפריע לנו לשמור על ביטחון ישראל עם תרגילים ומעקפים שמסכנים אותנו, ולפעול כדי להחליף את אלו שלא ניתן להאמין להם במנהיגות ישרה שאפשר לסמוך עליה שתשקם את המדינה", הוסיף.

הצהרה | יו"ר כחול לבן, בני גנץ 11 בינואר 2021. אלעד מלכה
"יודע שאמצא אוזן קשבת". גנץ/אלעד מלכה

הוא ציין כי "16 אלף חולים, 400 חולים קשים ו-140 נפטרים. זה מה שמנעה רק החודש מפקדת הקורונה הלאומית אותה הוריתי להקים עם פרופ' גמזו בחודש אוגוסט האחרון. אני לא רוצה לדמיין את מצבנו, אם הייתי נכנע למניפולציות של נתניהו שניסה בכל כוחו למנוע את כניסת מערכת הביטחון לטיפול בקורונה".

גנץ אמר כי הוא מגבה את השוטרים שפעלו הלילה בבני ברק, והמשיך לתקוף את נתניהו. "כמובן שנתניהו עושה כל תרגיל אפשרי כדי שלא תהיה אכיפה שוויונית וכדי שהחוק לא יעלה בצורה מלאה למליאה - אנחנו לא נפסיק ללחוץ כדי שזה יקרה", הדגיש. "ראינו את התמונות החמורות הלילה מבני ברק. אני מבקש לחזק את השוטרים שבחזית. אתם פועלים להציל חיי אדם ואתם לא נגד אף אחד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו  במהלך ביקור בקופת החולים ׳לאומית׳ באשדוד 12 בינואר 2021. אבי רוקח, אתר רשמי
"עושה כל תרגיל אפשרי כדי שלא תהיה אכיפה שוויונית". נתניהו/אתר רשמי, אבי רוקח

דבריו מגיעים לאחר ניסיון שר החוץ האמריקני המיועד, אנתוני בלינקן, להרגיע את החשש בישראל ממדיניותו של הנשיא ג'ו ביידן בנושא האיראני. בשימוע בסנאט, אמר כי ממשל ביידן יתייעץ עם ישראל ועם מדינות המפרץ לפני שארצות הברית תחזור להסכם הגרעין, וציין כי הדרך אליו עדיין רחוקה.

עם זאת, הבהיר כי הנשיא מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "איראן כמדינה גרעינית או אפילו כמדינת סף גרעינית תהיה מסוכנת עוד יותר ממה שהיא עכשיו. לכן יש אחריות דחופה לעשות הכל כדי למנוע מאיראן אפילו להתקרב ליכולת להשגת נשק גרעיני", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully