וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר הקורונה: גידול משמעותי במפוטרים בענף ההיי-טק

14.7.2020 / 13:47

מדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי משבר הקורונה הוביל לעלייה בפיטורים בכלל המשק, בהם 7.1% מהעובדים בהיי-טק. גידול נרשם גם במספר עובדי המסעדות ואולמות האירועים שהוצאו לחל"ת

צילום: ניב אהרונסון, רויטרס ולירן לוי

(בווידיאו: מחאת העצמאים בעקבות המשבר הכלכלי בכיכר רבין בת"א, השבוע)

גידול משמעותי חל באחוז המפוטרים בענף ההיי-טק, לצד עלייה במספר העובדים בחל"ת בענף שירותי המזון והמשקאות - כך עולה מסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) על מצב התעסוקה, שפורסם היום (שלישי) בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות המתלוות אליו. מסמך הלמ"ס מציג עלייה באחוז המפוטרים בכלל הענפים במשק, אך מצביע במיוחד על ענף ההיי-טק שבו עלה שיעור הפיטורים ל-7.1% מתחילת המשבר, בנוסף ל-3% הנמצאים בחופשה ללא תשלום.

הגידול החד ביותר בשיעור המפוטרים בחודש האחרון נרשם בענפי השירותים המקצועיים הטכניים, התחבורה וההובלה - מ-2.1% מאמצע יוני ל-7.2% בגל הנוכחי. מבין כלל הענפים, שיעור המפוטרים הגדול ביותר נמצא בענף שירותי המזון והמשקאות - עם 13.5% מפוטרים, ואחריו ענפי הבינוי עם 10.8% מפוטרים.

לשכת התעסוקה, ירושלים. יוסי זמיר, פלאש 90, אתר רשמי
עלייה במפוטרים בצל הקורונה. לשכת התעסוקה בירושלים/אתר רשמי, יוסי זמיר, פלאש 90

אחוז המפוטרים בענפים השונים עלה מ-4.5% מאמצע חודש יוני ל-7.6% בגל הנוכחי. ירידה מתונה חלה באחוז העובדים הנמצאים בחל"ת, עם אומדן של 7.3% לעומת 8.4% באמצע יוני. לעומת זאת, קצב החזרת העובדים שבחל"ת לעבודה ירד באופן משמעותי בחודש זה. כמו כן, על רקע החזרת המגבלות על ענף שירותי המזון והמשקאות, חלה עלייה באחוז העובדים במסעדות ובאולמות האירועים השוהים בחל"ת.

הנתונים מצביעים גם על פגיעה הולכת ומחמירה בעסקים הגדולים. כ-38.6% מהעסקים דיווחו שהירידה בביקוש המקומי היא הגורם שפוגע ביותר בפעילותם, לעומת 17.6% מהעסקים המאשימים את הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות. עוד עולה מהנתונים כי 24.9% מהעסקים דחו או ביטלו גיוסי עובדים מתוכננים, מתוכם 45% מהעסקים בענפי ההיי-טק.

עוד בוואלה!

ח"כית מהליכוד על המחאה הכלכלית: "לא ראיתי שם עצמאים, רק שמאלנים נגד ביבי"

לכתבה המלאה
מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
המחאה הכלכלית בכיכר רבין בתל אביב, במוצאי שבת/ראובן קסטרו

הדוח סוקר גם שינויים שנעשו בתחום התעסוקה כדי להתמודד עם המשבר. כך למשל, ב-23.8% מהעסקים שיפרו אפשרות טכנולוגית לעבודה מהבית עם נגישות למערכות. ב-31% מהעסקים במסחר הקמעוני הוסיפו אפשרות של משלוח מוצר לבית הלקוח ו-23.9% פיתחו אפשרות לרכישה מקוונת של מוצריהם.

לראשונה מאז אמצע אפריל, חלה ירידה באחוז המועסקים העובדים במקום עבודתם או מהבית - מ-81.5% באמצע יוני ל-79.6% בגל הנוכחי. במקביל, יותר מחצי מהעסקים - 56.3% - אינם סבורים שבחודשים הקרובים יחול שינוי במחירי המוצרים או השירותים העיקריים שהם מספקים, לעומת 25.7% ממנהלי העסקים בענף הבינוי הצופים כי המחירים יירדו בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully