וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספינת הקורונה" ביפן: נוסעת ישראלית שלישית אובחנה כחולה בנגיף והורדה מהסיפון

נוסעת ישראלית נוספת אובחנה כחולה בווירוס הסיני על סיפונה של ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס". היא הורדה מהספינה, שנוסעיה מוחזקים בבידוד ולפחות 355 מהם כבר נדבקו. יתר הנוסעים הישראלים יעברו בדיקות רפואיות ויוחזרו לארץ, בעוד שהחולים - יישארו לקבלת טיפול ביפן

-

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • נוסעת ישראלית שלישית אובחנה עם נגיף הקורונה על ספינת "דיימונד פרינסס"
  • שלושת החולים הישראלים הורדו מהספינה לקבלת טיפול, והם צפויים להישאר ביפן
  • שאר הנוסעים הישראלים יעברו בדיקות רפואיות ויוחזרו מחר לארץ
  • משרד הבריאות הרחיב את המגבלות על השבים ממדינות המזרח

נוסעת ישראלית שלישית אובחנה היום (ראשון) עם נגיף הקורונה על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שעוגנת לחופי יפן. היא הורדה מהספינה, ש-3,700 נוסעיה מוחזקים בבידוד, בנוסף לשני הישראלים שמוקדם יותר נמצא כי נדבקו בנגיף. מצבם של שני החולים הנוספים מוגדר קל, וגם הם הורדו מהספינה ופונו לבית חולים במדינה.

לפי שר הבריאות היפני, לפחות 355 מנוסעי הספינה נדבקו בנגיף. משרדי הבריאות והחוץ קיימו מוקדם יותר היום הערכת מצב להתמודדות עם המשבר, ובמשרד החוץ גיבשו יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה. החל ממחר, הנוסעים הישראלים יעברו בדיקות רפואיות כדי לוודא שהנגיף לא נמצא בגופם, כשתוך 24 שעות יתקבלו תשובות. מי שיימצא בריא - יקבל תעודה מיוחדת מממשלת יפן, יירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ.

ספית התענוגות "דיימונד פרינסס" בטוקיו, יפן 16 בפברואר 2020. AP
יותר מ-355 נוסעים חולים, בהם שלושה ישראלים. "ספינת הקורונה", הערב/AP

לעומת זאת, אלו שנדבקו בנגיף צפויים להמשיך לקבלת טיפול ביפן. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, נשלח כבר אתמול ליפן על מנת לעמוד בקשר ישיר עם גורמים רשמיים במדינה על האפשרות להביא את יתר הישראלים שעל הסיפון לישראל. מלבדו, צפוי לצאת ליפן רופא נוסף, פרופ' רן ניר-פז, מומחה למחלות זיהומיות מבית החולים הדסה עין כרם.

גורם במשרד הבריאות אמר לוואלה! NEWS כי "ליפנים יש מערכת בריאות מצוינת. הרופא שנשלח על ידינו יהיה שם כדי לעשות מה שצריך. אם יהיה צורך - הוא יהיה מעורב בטיפול".

כמה חברות ביטוח המייצגות את הישראלים שנמצאים על סיפונה של ה"דיימונד פרינסס" בדקו אפשרות לחכור מטוס כדי להטיס את הישראלים מהספינה לארץ. עם זאת, אין עדיין החלטה כזאת והם מחכים להחלטת הגורמים הממונים.

עוד בוואלה!

בהלת הקורונה: הרב של ירושלים עשוי לשוב מסינגפור - ולשהות בבידוד

לכתבה המלאה
אנשים מתגוננים מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין 16 בפברואר 2020. רויטרס
אנשים עם מסיכות מחשש להידבקות בקורונה בבייג'ינג, סין/רויטרס

מחשש להתפשטות הנגיף שגבה עד כה את חייהם של 1,665 בני אדם, משרד הבריאות הודיע היום על הרחבת המגבלות לנוסעים המגיעים מהמזרח. כך, כל השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו מחויבים לשהות בבידוד עם חזרתם לארץ, למשך שבועיים - "תקופת הדגירה" של הווירוס. לפי ההחלטה, שהתקבלה לאחר הערכת מצב של השר יעקב ליצמן עם צוות מומחים במשרדו, על השבים מיעדים אלה ייאסר לצאת למרחב הציבורי ולשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, וכן בתי חולים ומרפאות.

בסך הכול, נדבקו בווירוס יותר מ-68 אלף איש ברחבי סין ורק הלילה נמנו 142 מקרי מוות נוספים מהנגיף בסין. הממשל במחוז חוביי שבמרכז סין, מוקד התפרצות נגיף הקורונה, הודיע היום על איסור נסיעת כלי רכב ברחביו. רוב המתים מהמחלה היו במחוז ובעיר הבירה שלו, ווהאן, שעליה מוטל סגר מלא זה כחודש. בינתיים, בטייוואן, נרשם קורבן ראשון, והיא מצטרפת לצרפת, יפן, הונג קונג ופיליפינים כמדינה החמישית מחוץ לסין שבה תועד מקרה מוות מהנגיף.

(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully