וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצוא הגז מישראל למצרים מתחיל רשמית: "ישרת את שני הצדדים"

טל שלו ויפעת רוזנברג

15.1.2020 / 8:38

שרי האנרגיה משתי המדינות הודיעו על התחלת הזרמת הגז הטבעי ממאגרי לווייתן ותמר, ויציגו את ההתקדמות שהושגה במהלך כנס פורום הגז המזרח-תיכוני. "מדובר בהתפתחות חשובה שתשרת את האינטרסים הכלכליים של ישראל ומצרים". זאת, שבועיים לאחר תחילת יצוא גז גם לירדן

עריכה: אסף דרורי

הזרמת גז מישראל למצרים - כל הפרטים

  • מצרים תתחיל להזרים גז טבעי ממאגר לווייתן ובהמשך ממאגר תמר
  • שרי האנרגיה: "התפתחות חשובה שתשרת את האינטרסים הכלכליים"
  • שטייניץ ואל-מולא ישתתפו היום בוועידת הגז המזרח תיכונית בקהיר

מצרים תתחיל להזרים גז טבעי ממאגרי לווייתן ותמר - כך הודיעו הבוקר (רביעי) שרי האנרגיה של שתי המדינות, יובל שטייניץ וטארק אל-מולא. בהודעה מטעם השניים נמסר כי "מדובר בהתפתחות חשובה שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים". כמו כן, המהלך יאפשר לישראל אף לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת גז במצרים ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי.

ההצהרה המשותפת של שרי האנרגיה מקדימה פגישה של השניים היום במצרים, במסגרת כינוס ועידת הגז המזרח תיכונית בקהיר. הזרמת הגז תחל בשלב מראשון ממאגר לוויתן ובהמשך ממאגר תמר. לפני כשבועיים גם חברת החשמל הירדנית החלה להזרים גז ממאגר לווייתן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התפתחות חשובה". שטייניץ ואל-מולא/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה מגיעה שבועיים אחרי חתימה הסופית של ישראל על הסכם עם יוון וקפריסין על הסכם לבניית צינור גז לייצוא גז מישראל לאירופה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר באתונה לפני כשבועיים ובמהלך הביקור חתמו המדינות על הסכם צינור הגז "East-Med" שיעבור מישראל דרך קפריסין ויוון לאירופה. נתניהו בירך כי "ישראל הופכת במהירות למעצמה אנרגטית, למדינה שמייצאת אנרגיה". ראש הממשלה אף קרא להצטרפותן של מדינות נוספות להסכם: "איטליה קודם תצטרף, אבל גם מצרים וכל מדינה אחרת שמעוניינת".

טרם המראתו לאתונה אמר נתניהו כי "צינור הגז שאנחנו הולכים לקדם אותו עכשיו, שהשר שטייניץ עובד עליו כבר שנים רבות, הוא דבר שמחולל מהפכה בתמונת האנרגיה של ישראל", והבטיח שהדבר יביא בעתיד להורדת מחירים ולהכנסת "מאות מיליארדים" לקופת המדינה. "זה דבר פנטסטי ובזה אנחנו עוסקים. אנחנו נותנים גז לגז ונותנים גז לכל ההישגים הכבירים האחרים שהבאנו ואנחנו נמשיך להביא למדינת ישראל בשנים הקרובות".

עוד בוואלה!

מנכ"ל רפאל וסמנכ"ל תעשיה אווירית: שיאני השכר בחברות הממשלתיות

לכתבה המלאה
אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
"מעצמה אנרגטית". אסדת לווייתן/אתר רשמי, אלבטרוס

שר האנרגיה אל-טארק אמר בריאיון לעיתון "אל-ווטן" כי למדינתו היה הסכם לייצוא גז לישראל לפני המהפכה במצרים, אולם הוא בוטל בעקבותיה. לדבריו, המטרה העיקרית של יבוא הגז מישראל היא הפעלת התשתית המצרית ולייצא אותו לחו"ל. עוד הוסיף כי מצרים יכולה להשתמש בגז הפרטי של ישראל למקרה שהיא תזדקק לו מכיוון שהוא במסגרת האסטרטגית של פורום הגז המזרח תיכוני.

(עדכון ראשון: 07:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully