וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החיסול: ישראל הזהירה את חמאס והג'יהאד מניסיונות תגובה מהרצועה

3.1.2020 / 18:07

ישראל שיגרה אזהרות לשני הארגונים באמצעות מצרים מפני ניסיונות להגיב לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס. מוקדם יותר ערך שר הביטחון בנט הערכת מצב בקריה בהשתתפות הרמטכ"ל כוכבי

אתר רשמי

ישראל העבירה היום (שישי) אזהרות באמצעות מצרים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי מפני ניסיונות להגיב משטחי רצועת עזה לחיסולו של קאסם סולימאני בידי ארצות הברית. מוקדם יותר ערך שר הביטחון נפתלי בנט הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון.

כבר משעות הבוקר ישראל הגבירה כוננות בגבול הצפון וסגרה את אתר החרמון למבקרים, אולם בשעות הערב נמסר מדובר צה"ל כי מחר האתר ייפתח בהתאם להערכת מצב שהתקיימה. כמו כן נמסר כי אין הנחיות לתושבי הצפון. ראש הממשלה בנימין נתניהו קטע את ביקורו באתונה.

האיראנים מעבירים מדי שנה סיוע כספי לשני הארגונים הפלסטינים ובין הג'יהאד לאיראן קיים קשר הדוק מאוד. ברחבי הרצועה התקיימו הפגנות מחאה בעקבות החיסול, ובשעות אחר הצהריים אירעו כמה התקהליות סמוך לגדר הגבול.

תומכי חמאס שורפים דגם של ארון קבורה המדמה את שגרירות ארצות הברית בירושלים עם תמונה של דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. 03 בינואר 2020.. מג'די פתחי/TPS, אתר רשמי
תומכי חמאס שורפים דגם של שגרירות/אתר רשמי, מג'די פתחי/TPS

בתקיפה של צבא ארצות הברית הלילה חוסלו גם אבו מהדי אל-מוהנדס, סגן מפקד המיליציות, ועוד שורת בכירים, ביניהם איש חיזבאללה בעיראק מוחמד קוות'רני. בפנטגון אמרו כי חיסולו של סולימאני נועד להרתעת איראן מביצוע מתקפות נוספות.

בתגובה לחיסול, אמר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי נקמה ממתינה ל"פושעים" שהרגו את סולימאני, וכי הוא "בגן עדן". עוד הוסיף כי הפעולה מחזקת את המוטיבציה להתנגדות לארצות הברית וישראל, והכריז על שלושה ימי אבל. המועצה העליונה של איראן דנה בחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני ומסרה כי חיסולו זה טעות אסטרטגית של ארצות הברית.

חמאס מסר כי הוא משתתף בצער העם האיראני על חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה הלילה בעיראק. "מוסרים תנחומים להנהגה ולעם האיראני על מותו של סולימאני, לו היה תפקיד בולט בתמיכה בהתנגדות הפלסטינית". עוד נאמר כי חמאס "מגנה את הפשעים האמריקניים הזורעים מתח באזור ומשרתים את האויב הציוני הנפשע. ארצות הברית נושאת באחריות לדם שנשפך באזור הערבי, התנהגותה התוקפנית יוצרת סכסוכים מבלי לקחת בחשבון את האינטרסים של העמים, חירותם ויציבותם".

עוד בוואלה!

טראמפ לאחר החיסול: סולימאני תכנן להרוג עוד אמריקנים רבים

לכתבה המלאה
קאסם סולימאני עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 3 בינואר 2020. AP
"מוסרים תנחומים להנהגה ולעם". סולימאני עם המנהיג העליון חמינאי/AP

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי איראן נחושה עוד יותר בהתנגדותה לארצות הברית, זאת בעקבות חיסולו בעיראק של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. "מות הקדושים של סולימאני יהפוך את איראן לנחושה יותר בהתנגדותה להתפשטות ארצות הברית ולשמירה על ערכיה האסלאמיים. איראן ומדינות אחרות באזור החפצות בחופש וחירות ינקמו את נקמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully