וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אפשר למנוע בחירות, שגנץ יתגבר על לפיד וליברמן יתגבר על עצמו

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה

6.12.2019 / 0:08

רה"מ אמר בתדרוך לכתבים המלווים אותו בפורטוגל כי הוא מתכוון להמשיך "לעשות מאמץ עליון לנסות להשיג הסכמה ולמנוע בחירות". נתניהו הוסיף כי הוא בוחן את רעיון הבחירות הישירות ואמר כי "זה מתחיל להיות מעניין". נתניהו סירב להגיב לכתבי האישום בפרשת הצוללות

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב הערב (חמישי) להגיב לכתבי האישום בפרשת הצוללות ולאפשרות שתגובש עסקת חנינה לכתבי האישום נגדו. בתדרוך לכתבים המלווים אותו בפמליה בפורטוגל, לא התייחס נתניהו לענינייו המשפטיים והאישיים, ובנוגע לפרשת הצוללות אמר כי "מה שהיה לי להגיד - אמרתי".

בתשובה לשאלה מדוע אינו פורש למרות הקריירה הארוכה שלו, אמר ראש הממשלה כי "יש עוד מה לעשות, הציבור בחר בי, תנו לציבור לבחור. אתם טוענים שהציבור לא רוצה אותי עייף - שימו את זה על השולחן". בהתייחס ליוזמה לקידום בחירות ישירות נתניהו אמר כי הוא בוחן את הרעיון: "בואו ננסה קודם כל למנוע בחירות אבל זה רעיון שמתחיל להיות מעניין".

בהתייחס למצב הפוליטי נתניהו אמר כי הוא מתכוון להמשיך "לעשות מאמץ עליון, למרות ההתנגדות של כחול לבן לנסות להשיג הסכמה ולמנוע את הבחירות האלה. זה תלוי בשני אנשים - בני גנץ אם יתגבר על יאיר לפיד ואם אביגדור ליברמן יתגבר על עצמו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה במשרד רה"מ, ירושלים 1 בדצמבר 2019. רויטרס
"הציבור בחר בי, תנו לציבור לבחור". נתניהו/רויטרס

נתניהו הסביר את דרישתו להיות ראשון ברוטציה, ואמר כי הוא לא מעוניין בחצי שנה בלבד - לפי ההצעה האחרונה של הליכוד: "אני לא רוצה חצי שנה אני רוצה שנתיים. להיות ראשון זה הרציפות השלטונית, הדבר המתבקש, בגלל הקשר הייחודי שלי עם נשיא ארצות הברית. כדי לממש את ההזדמנות אני צריך עכשיו להיות ראש ממשלה כי לך תדע מה ילד יום".

מאוחר יותר נמסר מהליכוד כי נתניהו עומד מאחוריי הצעת צוות המשא ומתן, לפיה יוותר כל כהונה רציפה של שנתיים כמקובל, ויכהן בתחילה בחצי השנה הראשונה. לדבריהם, השנה וחצי הנוספות של כהונתו יושלמו לאחר השנה וחצי של כהונתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, זאת במטרה למניעת בחירות מיותרות.

בהתייחס להתנגדות של כחול לבן לישיבה תחתיו אמר כי "הם אמרו שהם לא רוצים לשבת תחת ראש ממשלה עם כתב אישום, הם משנים את החוק ומשנים את הדמוקרטיה, ובשביל הגמישות הסכמנו על השישה חודשים, שבלאו הכי יש לי במקרה ונלך לבחירות, זה נותן להם את הטיעון של הבלאו הכי, וגם זה לא התקבל". בדבריו אלו נתניהו איזכר את הצעתו של ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) לקיים כעת בחירוץ ישירות לראשות הממשלה ולא למפלגות הכנסת - ושהמנצח בבחירות הישירות יקבל תוספת כוח פרלמנטרית בשיעור של 10%. כלומר עוד 12 חברי כנסת מיוחדים שיחולקו על ידו בין סיעות הקואליציה מתוך הרשימות שלהן.

עם זאת, נתניהו סירב להתייחס לשאלות על הפריימריז לראשות הליכוד ולא היה מוכן להתחייב כי לא יפעל לבטלן. "ביום ראשון נכנס את מרכז הליכוד ונקבל החלטה לביטול הפריימריז על הרשימה, רק אחרי זה, על מנת שלא נקדים תרופה למכה, נתייחס לשאלת הפריימריז לראשות - לא מתכוון להתייחס לזה כאן".

עוד בוואלה!

שרה נתניהו: "לא שוללת את השאלה אם אנחנו עוברים אינקוויזיציה"

לכתבה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

נתניהו ביקש לדבר בעיקר על פגישתו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, אמש, שהייתה לדבריו "קריטית לביטחון ישראל", ובמבמרכזה עמדו הנושא האיראני ונושא ברית ההגנה עם ארצות הברית. ראש הממשלה אמר כי הוא ופומפאו סיכמו לקדם את נושא ברית ההגנה. "אני ער להסתייגויות ואנחנו כמובן נעשה את זה בשיתוף פעולה מלא של צה"ל וזרועות הביטחון, ונבטיח חופש פעולה מלא של מדינת ישראל וצה"ל". הוא התייחס להתנגדות של בכירים במערכת הביטחון ואמר כי "החשש מובן ברמה מסוימת וניתן בנקל לתת לו מענה".

לפי נתניהו, ההסכם כבר נמצא בשלבי עבודה וישנה טיוטה ראשונית שהועלתה על ידי מכון מחקר שמרני בארצות הברית, בשם JINSA, שהועברה גם לארצות הברית. "זה אחד היעדים החשובים ביותר בחודשים הקרובים - החלטנו להאיץ את הטיפול בברית ההגנה", אמר. בהתייחס להתנגדות של יו"ר כחול לבן בני גנץ לנושא הברית, אמר נתניהו כי "אמרתי לו שזו שגיאה הזדמנות היסטורית, בעוד כמה חודשים ארצות הברית תיכנס עמוק לתוך הבחירות וכרגע יש הזדמנות גדולה להשיג את ההישג הזה". ראש הממשלה הוסיף כי דן עם פומפאו גם בסיפוח בקעת הירדן: "ברור שזה יותר קל אם תהיה ממשלה ולא בתנאי ממשלת מעבר שזה הרבה יותר מורכב, אנחנו מחפשים פתרונות - צריך להקים ממשלה ולהתקדם עכשיו".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ליסבון 4 בדצמבר 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופומפאו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

בתגובה לדברי נתניהו על התנגדותה של כחול לבן לישיבה תחתיו, נמסר מהמפלגה כי "נתניהו שוב מוכיח שהוא סרבן אחדות והחסם היחיד להקמת ממשלה בישראל. נתניהו רוצה ממשלת חסינות ולא ממשלת אחדות. לשם כך הוא מדרדר אותנו לעוד מערכת בחירות יקרה ומיותרת. נעשה הכל כדי למנוע זאת".

(עדכון ראשון: 19:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully