וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא תהיה הסדרה ארוכת טווח בעזה כל עוד יימשך הטפטוף"

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים מול חמאס, ראש הממשלה הדגיש כי שיגור הרקטות לשטח ישראל ייענה בתגובה. לאחר שיחה עם הנשיא טראמפ, קרא נתניהו ליו"ר כחול לבן לממש את ההזדמנויות לסיפוח בקעת הירדן בממשלת אחדות. גנץ: מחויבותנו לבקעה לא קשורה לסידורי ישיבה בממשלה

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי "לא תהיה הסדרה ארוכת טווח עם עזה כל עוד יימשך הטפטוף. אנחנו נשים לזה סוף. יש לנו תוכניות מבצעיות מפתיעות". ראש הממשלה אמר את הדברים בעקבות דיווחים על התקדמות במגעי הסדרה בתיווך מצרי בין ישראל וחמאס. ההערכה בישראל היא שבכירי הארגון השולט ברצועה הגיעו להבנה בעקבות מבצע "חגורה שחורה", שבו חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שהתנאים בשלו להסדרה נרחבת יותר.

בטקס הנחת אבן פינה ל-12 מפעלים חדשים בעיר אשקלון סיפר נתניהו כי "שוחחתי אתמול עם הנשיא טראמפ - שיחה חשובה לביטחון ישראל. דיברנו על איראן ועל ההזדמנויות ההיסטוריות שיש לנו בחודשים הקרובים: בקעת הירדן כגבול המזרחי המוכר של מדינת ישראל וברית הגנה עם ארצות הברית. יש לנו אפשרות לממש אותן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים סיור ביטחוני בגזרה הצפונית בהר אביטל וקיבל סקירות ביטחוניות מבכירי צה"ל, 24 בנובמבר 2019. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לנו תוכניות צבאיות מפתיעות". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

נתניהו הוסיף כי "הצעתי לבני גנץ הצעה - בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות".

בישיבת סיעתו הבהיר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "מחויבותנו לבקעת הירדן כחומת הביטחון בגבול המזרחי של ישראל, אינה קשורה לסידורי ישיבה סביב שולחן הממשלה אלא לביטחון מדינת ישראל".

בתגובה לדברי גנץ בליכוד מסרו כי "מצער שבני גנץ לא מרים את הכפפה לממשלת אחדות שתממש הזדמנויות היסטוריות למדינת ישראל - וביניהם ברית הגנה עם ארצות הברית והחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. אסור להחמיץ את השעה".

עוד בוואלה!

ישראל וחמאס מתקדמים לעבר הסדרה ברצועה, וברשות חוששים

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה בכנסת ב-25 בנובמבר 2019. רויטרס
"מחויבותנו לבקעת הירדן אינה קשורה לסידורי ישיבה". גנץ/רויטרס

מאז הוכרזה הפסקת אש לאחר מבצע "חגורה שחורה", שיגורי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל נמשכו. ביום שישי האחרון שוגרה רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. זמן קצר לאחר מכן צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה.

יומיים לפני כן מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. זאת, בתגובה לירי רקטות מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה מוקדם יותר באותו היום.

(עדכון ראשון: 13:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully