וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהפגנת התמיכה בנתניהו בתל אביב: "די לרדיפה"

26.11.2019 / 20:37

תומכי רה"מ מוחים ברחבת מוזיאון ת"א על החלטת היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום. המפגינים אוחזים שלטים עליהם כתוב "שי ניצן לחקירה" ו"ליאת בן ארי למאסר". רגב קראה להסיר את הכרזות: "שלטון החוק אינו מעל החוק". עו"ד יורם שפטל כינה את ליאת בן-ארי "ראש הנחש" בנאומו

צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום: רויטרס וניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

הפגנת התמיכה בנתניהו - כל הפרטים

  • אלפים הגיעו להפגנת התמיכה ברה"מ במוזיאון ת"א
  • השרה רגב: "אסור שתחושת האכזבה תפגע בשלטון החוק"
  • ח"כ זוהר: "אנחנו רוצים לחזק את מערכת שלטון החוק"
  • גנץ תקף: בדמוקרטיה בריאה רה"מ לא מפגין נגד המערכת

אלפים השתתפו הערב (שלישי) בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ברחבת מוזיאון תל אביב. על פי ההערכות, כ-6,000 בני אדם לקחו חלק בהפגנה, שהתקיימה תחת הכותרת "מצילים את המדינה", ובליכוד העריכו כי מספרם עמד על 15 אלף. המפגינים הניפו שלטים נגד הפרקליטות בהם "פרקליטות ללא גבולות", "שי ניצן לחקירה" ו"ליאת בן ארי למאסר". הושמעו קריאות "שמאלנים תמותו" ו"גדעון סער בוגד". עו"ד יורם שפטל כינה בנאומו בעצרת את הפרקליטה ליאת בן-ארי "ראש הנחש". ראש הממשלה בעצמו לא השתתף בהפגנה.

השרה מירי רגב, שהגיעה להפגנה למרות שמוקדם יותר החליטו המארגנים שלא להזמין פוליטיקאים לנאום או להשתתף באירוע, קראה במהלך ההפגנה להסיר שלטים הנושאים אופי מסית. לדבריה, "אסור שתחושת האכזבה תפגע בשלטון החוק".

"כל שלט שהוא לא חוקי ומנסה לגרור אותנו להסתה תורידו אותו, כי אנחנו בליכוד שומרים על החוק ורוצים שהחוק ישמור עלינו. אנחנו מאמינים בשלטון החוק ורוצים שתהיה ביקורת", אמרה רגב. ברקע העימות הפנימי בליכוד, קראה רגב "להתאחד סביב נתניהו". עוד הוסיפה כי "אין מקום לפיצולים או פלגנות. כל זה מחליש אותנו מבית".

הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
רגב קראה להסיר את השלטים. תומכי ראש הממשלה בהפגנה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

ח"כ מיקי זוהר, שהגיע אף הוא להפגנה בתל-אביב, נשא דברים וקרא לחזק את מערכת אכיפת החוק, ולא לתקוף אותה. "אנחנו רוצים לחזק את מערכת שלטון החוק. איך נחזק אם לא נטיח בה ביקורת? אם לא נעמיד אותה על טעותה?".

חבר הכנסת חיזק את ראש הממשלה ואמר כי "חלק עצום, אם לא רוב עם ישראל עומד מאחוריך היום. אנחנו לא שותקים כשאנחנו רואים משהו מעוות". במהלך דבריו קראו המשתתפים "ביבי מלך ישראל" ו"העם דורש צדק משפטי".

ח"כ גדעון סער הגיב להפגנות וצייץ בתגובה לדבריו של נתניהו מהבוקר כי "כשזה הדיבור בבוקר, הקריאות בערב לא מפתיעות". זאת לאחר שנתניהו אמר כי חבל שסער לא הקשיב לפעילים והבין שבמשפחה לא בוגדים.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: נתניהו מביס את סער בקרב מצביעי הליכוד

לכתבה המלאה
מיקי זוהר בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"איך נחזק את המערכת אם לא נטיח בה ביקורת?". זוהר, הערב/ראובן קסטרו

לקראת ההפגנה, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "בדמוקרטיה בריאה ראש ממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק עליה הוא אחראי". לדבריו, "הזכות להפגין וחופש הביטוי - נשמת אפה של הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בריאה לכל אדם יש זכות להביע את דעתו באופן חופשי".

מירי רגב בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"אין מקום לפיצולים או פלגנות" השרה רגב בהפגנה הערב/ראובן קסטרו

ההחלטה שלא להזמין פוליטיקאים מגיעה אחרי שחני בליוויס, מנהלת לשכת נתניהו בליכוד, פנתה בימים האחרונים לשרים וח"כים וביקשה מהם להגיע. אתמול היא אף שלחה הודעה לראשי מפלגות ולחברי כנסת בבלוק הימין ואמרה כי "היום זה ראש הממשלה, מחר זה אתם".

במודעה שהופצה ברשתות החברתיות הקוראת לאזרחים להשתתף בהפגנה נכתב בכותרת כי "שומרים על המדינה, עוצרים את ההפיכה השלטונית. כולנו מאוחדים ודורשים את טובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 17:34)

הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
מפגין בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
עוגה שהכינו מפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully