וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם הסבב הראשון בבית הנשיא: 46 ממליצים לגנץ, 40 לנתניהו

ריבלין סיים את סבב ההתייעצויות הראשון לקראת בחירת המועמד עליו יטיל את הרכבת הממשלה. הרשימה המשותפת המליצה על יו"ר כחול לבן ללא תנאים לראשונה מאז 1992, בעוד ישראל ביתנו נמנעה להמליץ על אחד מהמועמדים. ליברמן וגנץ שוחחו וקבעו להיפגש מחר

איימן עודה, אחמד טיבי וחברה הרשימה המשותפת מגיעים לבית הנשיא, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
איימן עודה, אחמד טיבי וחברה הרשימה המשותפת מגיעים לבית הנשיא, 22 בספטמבר 2019/ראובן קסטרו
  • 20:54/ישראל ביתנו: הרצון היה להמליץ על מועמד שיקים את הממשלה שרצינו

    ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי "הרצון שלנו היה להמליץ על אחד המועמדים שיקים את הממשלה שרצינו, אבל שני המועמדים אומרים שהם רוצים אחדות ויש מחלוקת מי הראשון. נשמח להצטרף לכל ממשלת אחדות שתלך לכיוון הזה". הנשיא ריבלין אמר בתגובה כי הוא "מזמין אתכם לשוב אליי בכל רגע שתקבלו החלטה במידה ותחליטו לפני שאקבל את ההחלטה בסוף השבוע או תחילת השבוע הבא".

  • 21:25/ליברמן: שוחחתי הערב עם גנץ וקבענו להיפגש מחר

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "הערב התקשר אליי בני גנץ ולבקשתו נקבעה פגישה למחר אחר הצהריים בתל אביב". לנציגי ישראל ביתנו יש אפשרות לשנות את החלטתם שלא להמליץ על מי מהמועמדים עד להחלטתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין בסוף השבוע.

  • 21:01/ערב ההתייעצויות הראשון בבית הנשיא הסתיים; יתרון קל לגנץ

    ערב ההתייעצויות הראשון בבית הנשיא הסתיים - עם יתרון מספרי קל לעת עתה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ. עד כה - על גנץ המליצו כ-46 ממליצים - 33 הח"כים של כחול לבן ו-13 הח"כים של הרשימה המשותפת. על ראש הממשלה בנימין נתניהו המליצו הערב כ-40 ח"כים מתוך גוש הימין-חרדים שסגור כבלוק טכני של 55 ח"כים - 31 הח"כים של הליכוד ותשעת הח"כים של ש"ס. ישראל ביתנו, שהייתה הסיעה החמישית שהגיעה הערב לבית הנשיא, החליטה שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים - מה שאומר שלא לנתניהו ולא לגנץ יהיה רוב של 61 ממליצים והנשיא יצטרך להכריע בהתאם לשיקול דעתו מיהו המועמד בעל הסיכוי הגבוה ביותר להצליח במלאכת הרכבת הממשלה.

  • 20:31/ריבלין לישראל ביתנו: הפכתם לכוח פוליטי שיכול להביא להכרעה

    נציגי ישראל ביתנו הודיעו לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי החליטו לא להמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה. בפתח הפגישה אמר הנשיא כי "הציבור ממתין למוצא פיכם כי זה הפך לאחד הכוחות הפוליטיים שיכולים להביא להכרעה במצב העניינים. כרגע לא יכולה לקום ממשלה בישראל בלעדיכם". ח"כ עודד פורר הבהיר כי "מתחילת הדרך דיברנו על ממשלת אחדות. לו היינו תופסים צעד כזה או אחר התקרובת הפוליטית שהיו מגישים לנו הייתה רחבה ומיוחדת אבל זה לא העניין. ממשלת אחדות חייבת להיות מורכבת משתי המפלגות הגדולות שביחד מגיעות ל-64 בכנסת".

  • 20:14/ש"ס: מתנהלים כגוש אחד של 55 ח"כים בראשות נתניהו

    סגן השר יצחק כהן אמר בתום ההתייעצות עם הנשיא ראובן ריבלין כי "אנחנו כגוש אחד של 55 ח"כים מתנהלים מול כל התהליך הזה, כאשר בראש הגוש עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא זה שיוביל את המשא ומתן". כהן הוסיף כי "ראש הממשלה הזמין את גנץ לפגישה יותר מפעם אחת. ביקשנו מהנשיא שיפעיל את כוחותיו כדי לקיים פגישה כזו".

  • 19:48/גורמים בכחול לבן: מנסים לקבל את המנדט רק בסיבוב השני

    גורמים בכחול לבן אומרים כי בכירי המפלגה החליטו היום לשנות כיוון טקטי ולנסות לקבל את המנדט להרכבת הממשלה רק בסיבוב השני לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל את המנדט - ולדבריהם גם ייכשל. מדובר בשינוי קו שאירע במהלך היום לאחר שתחילה בכירי המפלגה שאפו לקבל את המנדט ראשון כדי לצרוב את הניצחון תודעתית בציבור.

  • 19:46/ש"ס: ממליצים על נתניהו כפי שאמרנו במרוצת כל הקמפיין

    משלחת הליכוד הגיעה לסבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין. סגן השר יצחק כהן הודיע על תמיכת המפלגה בראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמדם להרכבת הממשלה. "ההחלטה שלנו היא להמליץ על נתניהו כפי שאמרנו במרוצת כל הקמפיין", אמר כהן. "מבקשים שלא יהיה מועד ג', העם לא יעמוד בזה. זה יוביל לאנרכיה".

  • 19:33/הרשימה המשותפת: נתנגד לממשלת אחדות של כחול לבן והליכוד

    יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר בתום הפגישה אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין כי "המלצנו על בני גנץ היום. זו הייתה ההחלטה הקשה ביותר, אולי בחיי. אנשים לפני אמרו שאולי זה יותר משנאת המן מאהבת מרדכי, אבל אנחנו רוצים לשנות את המציאות. אם אחד לא יתן לנו לגיטימציה והשפעה, אנחנו נקח אותם". ח"כ אחמד טיבי הבהיר כי הרשימה המשותפת תתנגד לממשלת אחדות של כחול לבן והליכוד. לדבריו, יש הבדל בין המלצה לבין תמיכה בממשלה.

  • 19:28/בל"ד נגד גנץ: בעל עמדות ימניות והיסטוריה צבאית מדממת

    בל"ד הביעה את התנגדותה להמלצת הרשימה המשותפת על יו"ר כחול לבן בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה. בהודעה מטעם המפלגה נמסר כי "חברי בל"ד אמרו שאין להמליץ על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכות, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו. גנץ מתכוון להקים ממשלת עם הליכוד וליברמן. המלצה עליו היא המלצה על ממשלת אחדות, שהיא גרועה יותר ממשלת ימין".

  • 19:24/נתניהו מגיב להמלצת הרשימה המשותפת על גנץ: "קרה כפי שהזהרנו"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להמלצת הרשימה המשותפת על יו"ר כחול לבן בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה: "אזרחי ישראל, זה קרה בדיוק כפי שהזהרנו. הרשימה הערבית המשותפת המליצה על בני גנץ לראשות הממשלה. עכשיו יש שתי אפשרויות: או שתקום ממשלת מיעוט שנשענת על אלה ששוללים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהללים מחבלים שרוצחים את חיילינו ואת אזרחינו, או שתקום ממשלה לאומית רחבה. אני יודע מה התשובה וגם אתם יודעים, ולכן אני אפעל ככל שאני יכול להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. אין פתרון אחר".

  • 18:58/ח"כ טיבי: "כדי להפיל את נתניהו, גנץ הוא ברירת המחדל"

    ח"כ אחמד טיבי אמר לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי "לא קל להמליץ על בני גנץ, הוא לא כוס התה שלנו. יש לנו ביקורת עליו במיוחד בנושא המדיני ובנושא של עזה, אבל הבטחנו לציבור להפיל את נתניהו ואנחנו נעשה את הכל, והשיא של הכל זה הישיבה הזו. כדי להפיל את נתניהו בני גנץ הוא ברירת המחדל להרכבת הממשלה".

    טיבי ציין את מסמך הדרישות שהעבירה מפלגתו לכחול לבן, בהן החלטת ממשלה למגר את הפשיעה, להפסיק את הריסות הבתים בגליל במשולש ובנגב וחוק הלאום, אך הבהיר כי ההמלצה לא תלויה בתנאים שהציג. עם זאת, בכחול לבן אומרים כי לא נענו לשום דרישה ולא הגיעו לשום הסכם עם הרשימה המשותפת תמורת תמיכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully