וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: מתחזקת האפשרות שמפלגתו של היידר תשולב בממשלה

27.1.2000 / 22:03

המחאה באירופה גוברת. ברק יוזם חזית אירופאית נגד שילובו של היידר

הקנצלר בפועל של אוסטריה, ויקטור קלימה, הודיע היום לנשיא אוסטריה, תומס קליסטל, כי כלו הסיכויים להקים ממשלת מיעוט, בראשות מפלגתו, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית.
"עשיתי את כל האפשר מבחינה אנושית, מסיבות ידועות היטב, כדי להביא להקמת ממשלה ללא מפלגת החירות", אמר קלימה, אולם לדבריו, הדבר לא הסתייע בידו.
בתוך כך נמשכו הדיונים בין מפלגת החירות הימנית קיצונית, בראשותו של יורג היידר לבין מפלגת העם השמרנית בראשותו של וולפגנג שוסל.
כעת, לאחר הודעתו של קלימה, גברה האפשרות ששתי המפלגות ירכיבו את הממשלה האוסטרית הבאה, ייתכן כבר בשבוע הבא.
נשיא אוסטריה אמר כי יבקש משתי המפלגות לעדכנו ביום ב' הקרוב על התקדמות הדיונים ביניהן, אולם לא אמר אם אכן יטיל עליהן את משימת הרכבת הממשלה.

המחאה באירופה

בתוך כך, גוברת באירופה המחאה נגד האפשרות לשילוב מפלגתו של היידר הניאו-נאצי בממשלת אוסטריה.
ראש הממשלה אהוד ברק, שוחח עם מנהיגי צרפת, גרמניה וספרד במטרה ליזום מחאה משותפת נגד אפשרות זו. כמו כן יצא ראש ממשלת בלגיה בקריאה למדינות אירופה להציג חזית אחידה נגד שילובה של מפלגת החירות בממשלה האוסטרית.
נשיא צרפת ז'אק שיראק קרא לנשיא האוסטרי "להביע דאגה רבה מהדרך בה מתפתח המצב הפוליטי באוסטריה". ראש ממשלת צרפת, ליונל ז'וספן, הצטרף לקריאה. כמו כן אמר דוברו של ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, כי לבלייר "תחושות דומות בנושא" וכי הוא חש תיעוב עמוק כלפי כל עמדה ימנית קיצונית.
ואילו מפלגת החירות מנסה לרכך את הביקורת עליה. מזכ"ל המפלגה, פטר ווסטנטאהלר, אמר "במקום הדרמטיזציה הלא מוצדקת, צריכים דמוקרטים אמיתיים לתת למפלגת החירות הזדמנות להוכיח את עצמה". יו"ר מפלגת העם, שוסל, ניסה גם להרגיע את מדינות אירופה ואמר כי אל להן לשפוט מפלגות לפי ההצהרות שהושמעו טרם הבחירות אלא לפי פועלה של הממשלה העתידית. לדברי שוסל "אוסטריה צריכה להישאר מדינה פתוחה וסבלנית לזכויות האזרח, כולל פליטים ומהגרים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully