וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אסד נכנס לעיר אסטרטגית באידליב; שיירה טורקית הותקפה מהאוויר

19.8.2019 / 12:16

כוחות המשטר מתקרבים להשתלטות על חאן שייחון, שהייתה מוקד למתקפה כימית קטלנית ב-2017 שהובילה לתקיפה אמריקנית. בדמשק גינו את אנקרה, ששלחה שיירה של תחמושת למורדים במעוז האחרון של האופוזיציה

הוידאו מתוך טוויטר, עריכה: תומר לוי

צבא סוריה נכנס לעיר האסטרטגית חאן שייחון שבמחוז אידליב, אחרי קרבות עזים עם המורדים במעוז האחרון של האופוזיציה - כך דיווחו הארגון הסורי לזכויות אדם וסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א. היום (שני) גינו בדמשק את טורקיה, המגבה חלק מארגוני המורדים, אחרי שזו שלחה שיירה עם תחמושת לאזור. גורם במשרד החוץ, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות סאנ"א, אמר כי המהלך "התוקפני" לא ישפיע על "נחישות צבא סוריה להמשיך ולצוד את שרידי הטרוריסטים" בחאן שייחון או במקומות אחרים.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי תקיפה אווירית, ככל הנראה של צבא סוריה, פגעה בסמוך לשיירה הטורקית, מה שהוביל לעצירתה. עוד דיווח הארגון שמקום מושבו בבריטניה כי לוחם אחד משורות המורדים שליוו את השיירה נהרג ועוד כמה אחרים נפצעו.

לפי משרד ההגנה הטורקי, שלושה אזרחים נהרגו ועוד 12 נפצעו בתקיפה. המשרד אמר כי התקיפה מהווה הפרה של הסכמי שיתוף הפעולה של טורקיה עם רוסיה, שלדבריו עודכנה מראש על כניסת השיירה.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
צבא אסד כבש עיירה אסטרטגית מידי המורדים באידליב
אחרי 400 אזרחים הרוגים: רוסיה וסוריה נוצרות את האש באידליב

הקרב על אידליב: תקיפות אוויריות של המשטר הסורי פגעו סמוך
לשיירה טורקית שנכנסה  כדי לסייע למורדים. אתר רשמי
אנקרה תומכת במורדים. שיירה טורקית מתקדמת לעבר אידליב/אתר רשמי

המתקפה של כוחות משטר אסד, המגובה על ידי חיל האוויר הרוסי, החלה ב-30 באפריל ומאז יותר מ-450 אלף איש ברחו מבתיהם. הכוחות הסוריים האיצו בימים האחרונים את התקדמותם, וכבשו כמה כפרים בפאתים הדרומיים של העיר. חאן שייחון הייתה מוקד למתקפה כימית קטלנית באפריל 2017, שאחריה תקפה ארצות הברית כמה יעדים של המשטר בתגובה.

ההתקדמות של צבא אסד לא מאיימת רק על העיר עצמה, שנמצאת בידי המורדים מאז 2014, אלא גם לכתר את המורדים שנותרו במובלעת האחרונה שלהם במחוז חמאת הסמוך. לפי האו"ם, לפחות 500 אזרחים נהרגו מאז תחילת המתקפה בצפון-מערב סוריה לפני ארבעה חודשים.

הקולונל מוסטפא באקור מארגון המורדים ג'יש אל-עזא אמר כי כוחות מורדים הגיעו לתגבר את קו החזית, כולל משורות "הצבא הלאומי", כוח מורדים הנתמך על ידי מורדים המבוסס בסמוך לגבול עם טורקיה.

עוד בוואלה!

דיווח בסוריה: טיל זר נורה לעבר יעד בצפון המדינה - ויורט

לכתבה המלאה
מפה של חאן שייחון, סוריה. עיבוד תמונה
מפה של חאן שייחון, סוריה/עיבוד תמונה

האזור, שבו חיים כשלושה מיליון אזרחים, נתון תחת התקפות אוויריות של רוסיה ושל סוריה כמעט מדי יום מאז אפריל. השטח חמק מידיו של אסד ב-2015, והוא המבצר האחרון של האופוזיציה למשטרו. הקרבות מתחוללים חרף הסכם שנחתם בין רוסיה, התומכת באסד, לבין טורקיה, התומכת במורדים, בספטמבר שעבר. הלחימה דעכה בעקבות ההסכם, שיישום כל תנאיו מעולם לא נראה ריאלי, אך התגברה לאחרונה שוב בתום הפסקת אש קצרה שלא החזיקה מעמד.

טנק של צבא סוריה במחוז אידליב, 14 באוגוסט 2019. AP
טנק של צבא אסד באידליב, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully