וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מתוך 15 מחוסנים יידבק: "הציבור לא מבין את סכנת החצבת"

13.8.2019 / 19:32

הדיילת רותם אמיתי הלכה לעולמה לאחר חודשים של מאבק על חייה, ולמרות החיסון נגד המחלה. "זו בדיוק הסטטיסטיקה של 7%, זה לא מפתיע שנדבקה", טוען רופא המקדם את החיסונים בגני הילדים. "כל הורה ששולח את ילדו לגן לא מחוסן, שולח אותו עם כרטיס הגרלה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

מותה של הדיילת רותם אמיתי מחצבת הבוקר (שלישי) אומנם זעזע רבים, אך לפי יו"ר עמותת מחוסגן, המקדמת חיסונים בגני הילדים, גם החיסון של אמיתי נגד המחלה לא סייע לה בהתחשב בסטטיסטיקה. "שבעה מתוך מאה אנשים עדיין יכולים להדבק בחצבת", אמר ד"ר מאיר עזרא לוואלה! NEWS. "וכך, הדיילת הזו שחוסנה במנה אחת ובמצב נורמלי לא היתה אמורה להדבק, נדבקת. האם זה מפתיע שהיא נדבקה? לא. במטוס ג'מבו, שבו יש 15 דיילות, זו בדיוק הסטטיסטיקה של 7%. אחת מתוך 15 תידבק".

בימים אלה מאושפז ילד שנדבק בחצבת במצב קשה, מורדם ומונשם, ונמצא בסכנת חיים. על פי נתוני משרד הבריאות, 4,152 בני אדם אובחנו בשנה האחרונה בחצבת. על פי הנתונים, מרבית המקרים אירעו בתקופת החורף - 952 מקרים נרשמו באוקטובר, 915 בנובמבר ו-619 בדצמבר. במחוז ירושלים נרשמו מרבית המקרים - 2,273. ילדים בגילים 9-2 מהווים הקבוצה הגדולה ביותר של הנדבקים.

חיסון לחזרת וחצבת. GettyImages
4,152 בני אדם אובחנו בשנה האחרונה בחצבת/GettyImages

לדברי עזרא, על ההורים מוטלת האחריות לשלום ילדיהם, גם אם חוסנו. "אנחנו צריכים לוודא שהילדים מחוסנים כבשגרה, אך גם לדאוג שהם בסביבה מחוסנת. כל הורה ששולח את הילד שלו לגן לא מחוסן, שולח אותו עם כרטיס הגרלה של 1 ל-15. המדע עובד כמו מדע, והסטטיסטיקה מתיישרת. מתנגדי החיסונים יכולים לצווח עד מחר, אבל אנחנו, אנשים שמבינים מדע ומתמטיקה, אומרים: אם אתם שולחים ילד לגן ללא חיסונים, אתם מסכנים אותו".

עמותת מחוסגן מקדמת את המודעות של ההורים ושל מפעילי הגנים לנושא החיסון, ומפעילה אתר אינטרנט בו ניתן לצפות בגנים "המחוסנים". "הרופאים המתנדבים שלנו עוברים על פנקסי חיסונים של הגנים שנרשמו למחוסגן. בגנים שהגננת מחתימה שכל הילדים מחוסנים - זו שטות. יש הורים שמנסים לזייף. הרופאים שלנו מוודאים שהכל מוגן. אנחנו צריכים עוד מתנדבים. מדובר בעשרות אלפי ילדים שתחת אחריותנו".

עוד בוואלה!

החשד להתעללות בלוד: הילדה נמצאה קשורה בצוואר ומלאה בדם במקלחת

לכתבה המלאה
רותם אמיתי, דיילת  אל על שחלתה בחצבת ומתה. אתר רשמי
רותם אמיתי, דיילת אל על שנבדקה בחצבת במהלך טיסה ומתה לאחר 4 חודשים/אתר רשמי

ד"ר ארז גרטי, ראש תחום תקשורת המדע ממכון דוידסון לחינוך מדעי, הוסיף כי "החצבת היא מחלה מידבקת ביותר שעלולה לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. החצבת ניתנת למניעה על ידי חיסון, עם זאת בעקבות הפצת מידע שגוי על החיסון, הכיסוי החיסוני נפגע והמחלה חוזרת - בעיקר בריכוזי אוכלוסיות לא מחוסנות. החיסון נגד מחלת החצבת יעיל ובטוח מאוד והחוששים ממנו צריכים לדאוג הרבה יותר מהמחלה עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully