וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עומס עבודה": עובדי המעבדות במערכת הבריאות ישבתו ביום חמישי

30.7.2019 / 15:46

במחאה על עומס העבודה ודפוסי ההעסקה, אלפי עובדי המעבדות בבתי החולים הציבוריים ובמרפאות ישבתו ביום חמישי הקרוב. המשמעות - לא יתקיימו בדיקות דם ובדיקות שתן וייתכנו שיבושים גם בחדרי הניתוח. "הגיעו מים עד נפש, לא ייתכן שהמעבדות קורסות"

צילום: חדשות 12, עריכה: ניר חן

(בווידיאו: סגן השר יעקב ליצמן מתייחס לשביתת האחיות בשבוע שעבר)

ההסתדרות הודיעה היום (שלישי) כי אלפי עובדי המעבדות ישבתו ביום חמישי הקרוב במערכת הבריאות בכל רחבי הארץ. השביתה, שנערכת זו הפעם הראשונה מזה עשרות שנים, תכלול את כל המעבדות הרפואיות בבתי החולים הציבוריים, המעבדות המחוזיות של משרד הבריאות, מעבדות לבריאות הציבור ומרפאות הקהילה של שירותי בריאות כללית.

במסגרת השביתה, 3,000 עובדי המעבדות הרפואיות והמעבדות לבריאות הציבור יעבוד במתכונת שבת. המשמעות היא שלא יתקיימו בדיקות מעבדה, בהן בדיקות דם ובדיקות שתן. כתוצאה מכך ייתכנו שיבושים בעבודת חדרי הניתוח, ובבדיקות במכונים ולמאושפזים בבתי החולים. כמו כן, המשמעות היא הפסקת הבדיקות לניטור מי השתייה, מי חופי הרחצה, מי בריכות שחייה ומקוואות, וכן הפסקת הבדיקות לאיתור התפרצויות של מחלות, הרעלות מזון, ושיבושים בשירותים רבים נוספים.

אישה עושה בדיקת דם. ShutterStock
בדיקת דם/ShutterStock

העובדים, שמתריעים מפני קריסת המעבדות, מוחים על עומסי העבודה הקשים, קושי בגיוס ובשימור עובדים, ודפוסי העסקה בעייתיים הפוגעים בעובדים ובשירות הרפואי שהם מספקים לציבור. לדברי הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, היא התריעה במשך תקופה של למעלה משנתיים על משבר המעבדות וההשלכות החמורות של הזנחת המערכת, ואף הכריזה לפני כשנה על סכסוך עבודה בנושא, "אך מתוך אחריות למטופלים ולמערכת הבריאות נמנעה מנקיטה בצעדים ארגוניים. לאור ההזנחה ארוכת השנים, גרירת הרגליים המתמשכת מצד משרדי האוצר והבריאות במשא ומתן, ושינויים חד-צדדיים נוספים שכופה מערכת הבריאות על עובדי המעבדות, יוצאים עובדי המעבדות למאבק על עתיד המקצוע ואיכות השירות המקצועי למטופל".

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אמרה כי "הגיעו מים עד נפש. מצד אחד המדינה הניפה כדגל את המלחמה בזיהומים, אך מצד שני היא מתנהלת בצורה הפוכה ומקשה על עובדי המעבדות המקצועיים והמסורים לבצע את מלאכתם. אני קוראת לאנשי משרדי האוצר והבריאות להתעורר ולפתור את המשבר לפני שיהיה מאוחר מדי. בריאות הציבור מונחת פה על הכף. לא ייתכן שהמעבדות הרפואיות והמעבדות לבריאות הציבור קורסות, ואף גורם ממשלתי לא נותן על כך את הדעת ולא מוכן לשנות את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully