וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רץ', מטה ומו"מ קואליציוני משותף: מתווה הימין החדש לאיחוד נחשף

22.7.2019 / 12:23

לוואלה! NEWS נודע כי המפלגה בראשות שקד הציגה לשותפים הפוטנציאליים חמש דרישות מרכזיות כתנאי לחיבור רחב מימין לליכוד. המרכזית שבהן היא שוויון מלא עם איחוד מפלגות הימין ברשימה שבראשה תוצב יו"ר הימין החדש - למרות התנגדות השר פרץ

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

המאמצים לאיחוד רחב מימין לליכוד - כל הפרטים

  • הימין החדש הציגה לשותפים הפוטנציאליים חמש דרישות
  • הדרישה המרכזית: שוויון מלא וריצ'רץ ברשימה בראשות שקד
  • תנאים נוספים: מטה קמפיין ומו"מ קואליציוני משותפים
  • שקד על התנגדות רה"מ: "מי שייקבע בעניין הזה זה הציבור"
  • בנט: "כבר הערב אפשר לסגור וזה הדבר הנכון לעשות"

המתווה של הימין החדש לאיחוד רחב בימין נחשף: לוואלה! NEWS נודע היום (שני) כי המפלגה, בראשה עומדת שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, הציגה לשותפים הפוטנציאליים חמש דרישות מרכזיות כתנאי לאיחוד רחב מימין לליכוד. המרכזית שבהן היא שוויון מלא בין שתי המפלגות וריצ'רץ' ברשימה כך שאנשי המפלגה ימוקמו במקומות אי-זוגיים ואיחוד הימין במקומות זוגיים.

בנוסף לכך, בימין החדש גם דורשים להקים ולנהל מטה קמפיין משותף ולהעניק לשקד את המקום הראשון ברשימה המאוחדת, תנאי שמתנגד לו יו"ר איחוד מפלגות הימין השר רפי פרץ. לעומתו, גורמים בכירים בציונות הדתית, בהם רבנים מובילים שינו את דעתם בטענה כי אם זה נועד להציל את גוש הימין, יש לאפשר לשקד לעמוד בראש. דרישה מרכזית נוספת נוגעת למשא ומתן הקואליציוני אחרי הבחירות, והיא לנהל משא ומתן לכניסה לממשלה יחד. במפלגה לא נדרשו לבינתיים לשאלת התפקידים בממשלה הבאה לאור המורכבות בכך, והדיון על כך יתנהל ככל הנראה בשלבים הסופיים במשא ומתן.

עוד בוואלה!

"הגרסאות דומות ועקביות": שלושה חשודים באונס בקפריסין ייחקרו

לכתבה המלאה
איילת שקד ונפתלי בנט, הצהרה באפרת, אל חאדר, 22.07.2019. רוני כנפו
בנט ושקד, היום/רוני כנפו

שקד ושותפה הפוליטי, נפתלי בנט, ערכו היום הצהרה לתקשורת באפרת. בנט התייחס למאמץ להביא לאיחוד רחב מימין לליכוד ואמר כי "אלה ימים מכריעים למדינת ישראל ולעתיד שלטון הימין. אנחנו משוחחים עם כל ראשי המפלגות בימין כדי שייכנסו לגוש הזה תחת איילת שקד. העברנו הצעה על בסיס שוויוני, כבר הערב אפשר לסגור וזה הדבר הנכון לעשות - להניח את האגו בצד".

יו"ר הימין החדש נשאלה על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו נלחם נגד הצבתה במקום הראשון ברשימה המאוחדת. לדבריה, "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, מי שייקבע בעניין הזה זה הציבור". עוד הוסיפה כי "נתמודד עד הסוף גם אם לא יהיו חיבורים. תסתכלו בסקרים אתמול עם שמונה מנדטים, מאמינה שאפשר להיות מפלגה עצמאית וחזקה אבל מעדיפה שנוביל איחוד רחב בימין".

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
מתנגד להצבת שקד בראש הרשימה המאוחדת. פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

שקד נכנסה אתמול לתפקיד כיו"ר הימין החדש, זאת לאחר התלבטות ארוכה על המשך דרכה הפוליטית. כעת היא שואפת להוביל איחוד רחב מימין לליכוד שכולל את הימין החדש, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. בשבועות האחרונים היא ניהלה שיחות עם השר בצלאל סמוטריץ', המכהן כיו"ר איחוד הלאומי ועם עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית. הבוקר שוחחה גם עם יו"ר איחוד מפלגות הימין פרץ, ושקד צפויה להיפגש עמם בימים הקרובים.

גורמים באיחוד מפלגות הימין אומרים כי "הדרישות הן גבוהות מדי", ויהיה צורך בשיחות אינטנסיביות במטרה להגיע להחלטה עד סוף השבוע הבא, המועד בו נסגרות הרשימות בבחירות לכנסת ה-22. לדבריהם, "יש מקום למשא ומתן אבל כולם צריכים לבוא עם כוונה להתאחד ולא לעלות על עצים מבלי לדעת איך ניתן לרדת מהם".

מוקדם יותר היום התקשרה שקד לפרץ. השניים שוחחו על הצורך באיחוד בין המפלגות שמימין לליכוד וקבעו להיפגש בימים הקרובים. שקד אמרה כי "האחריות לאחדות נמצאת על הכתפיים שלנו, זהו צו השעה. אני מתכוונת לעשות הכול כדי שזה יקרה".

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully