וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקח את החוק לידיים": כתב אישום נגד מצית בית המטפלת מראש העין

22.7.2019 / 10:51

אדיר רצון, בן 19 מקרני שומרון, נאשם בהצתת ביתה של כרמל מעודה שהואשמה בהתעללות בפעוטות בגן הילדים שניהלה. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו. "ביקש להחליף את ההליך החוקי והתקין במעשה פרוע ומסוכן", נכתב בכתב האישום

עריכה: ניר חן

כתב אישום נגד מצית הפעוטון בראש העין - כל הפרטים

  • אדיר רצון נאשם בהצתת ביתה של המטפלת כרמל מעודה
  • מכתב האישום עולה כי הצית במכוון מבנה מעץ בצמוד לבית
  • "נטל את החוק לידיים בשעה שהגננת כבר הייתה עצורה"
  • הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (שני) כתב אישום נגד אדיר רצון בגין הצתת ביתה של המטפלת כרמל מעודה, שהואשמה בהתעללות, בראש העין. מכתב האישום עולה כי בת מקורב של הנאשם טופלה בגן של מעודה, ובעקבות זאת, על פי החשד, הצית את המקום. הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

"מדובר באירוע הצתה חמור שהקים סכנה גדולה לציבור", נכתב בבקשת המעצר. "המשיב הצית בכוונת מכוון מבנה מעץ, שהייתה בו תכולה רבה וכן שני בלוני גז, בצמוד לקומת הקרקע של הבית. זאת ביום שבת, בשעה 5:45 לערך בבוקר, שעה בה דיירי הבית והבתים הסמוכים לו ישנים במיטותיהם. ואכן, מעשי המשיב זרעו בהלה וכן הרס רב".

עוד נכתב כי "במעשי המשיב מימד חומרה נוסף, מטריד, של 'נטילת החוק לידיים', בכך שכיוון מעשיו למבנה הגן ומשפחתה של בעלת הגן. כל זאת בשעה שהגננת כבר הייתה עצורה והמדינה הכריזה על כוונתה להעמידה לדין, כמי שמבקש להחליף את ההליך החוקי והתקין במעשה פרוע ומסוכן".

אדיר רצון החשוד בהצתת בית הגננת המתעללת בראש העין. ללא, אתר רשמי
עברו הפלילי כולל עבירות הצתה ורכוש. רצון/אתר רשמי, ללא
"תושבי הבית והבית הצמוד, לרבות ילדיהם, אשר ישנו במיטותיהם, נעורו לקול האש המתלקחת ונסו מבתיהם. נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש"

בכתב האישום צוין כי "הגן ממוקם בבית פרטי, בקומה השלישית העשויה עץ, ובני משפחתה של בעלת הגן מתגוררים בשתי הקומות הראשונות. הנאשם נכנס אל חצר הבית, ובאופן שאינו ידוע למאשימה במדויק שלח אש במבנה מעץ שהוצב בסמוך לקיר הבית ובו שני מכלי גז ותכולה נוספת. בשעה 05:47 יצא הנאשם מחצר הבית, ועל מנת לוודא שהאש אחזה, הסתכל מבעד לשלבי גדר הבית למשך כמה שניות, ואז פתח בריצה ונמלט מהמקום".

"כתוצאה ממעשי הנאשם אש עזה אחזה בבית, התלקחה והגיעה עד לגן וכן לבית פרטי נוסף צמוד מדרום", הוסיפו בכתב האישום. "תושבי הבית והבית הצמוד, לרבות ילדיהם, אשר ישנו במיטותיהם, נעורו לקול האש המתלקחת ונסו מבתיהם. נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש, מבנה העץ ותכולתו נשרפו כליל, נזקי אש, חום ועשן נגרמו לחלק מהחדרים בתוך הבית, קירות העץ של הגן נשרפו וכך גם חלק מתכולתו, וכן נשרפה הגדר המפרידה בין הבית לבית הצמוד וניזוק רכוש בחצר הבית הצמוד".

מהתיעוד ועד השיחה עם בת זוגו

כתב האישום הוגש תוך התבססות על ראיות הקושרות את רצון לעבירה, בהן עדות נהג המונית שהסיע אותו לכתובת הגן, תיעוד מתוך מצלמות האבטחה ברחוב, הקלטת שיחה עם בת זוגו ועדויותיהם של מעורבים רבים נוספים.

עם זאת, הנאשם מכחיש את המיוחס לו ובחקירותיו שמר על זכויות השתיקה או נמנע משיתוף פעולה עם החוקרים. לטענתו, הוא ישן בעת האירוע והגיע לבית חברתו רק לאחר השעה 08:00. בנוסף לכך, רצון מכחיש קשר למקורב שבתו טופלה בגן שניהלה מעודה.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
תועד מבעיר אש ונמלט מהמקום. ביתה של מעודה לאחר ההצתה/אבי כהן

לפני כמה חודשים עבר הנאשם לראש העין. עברו הפלילי כולל עבירות הצתה ורכוש: הוא הורשע ואף ריצה עונש מאסר בגין הצתת מבנה. עם זאת, הוא הכחיש בחקירתו כל קשר להצתת הבית. באחד מכלי התקשורת פורסם כי נבדקת האפשרות שרצון "נשכר" לביצוע ההצתה. הוא נעצר כשנסע ברכבו, אולם בחיפוש שנערך באותו יום בבית חברתו לא נמצא דבר.

מלבד רצון, נעצרו שני חשודים נוספים, האחים עובדיה וארד עמר בני 20 ו-26. אולם, השניים שוחררו בשבוע שעבר.

החשד של נהג המונית

חקירתו במשטרה העלתה כי הגיע עם מונית מפתח תקווה לביתה של מעודה, בו גם ממוקם הפעוטון שאותו ניהלה, וביקש מנהג המונית להמתין לו במשך עשר דקות ואחר כך להסיע אותו לכפר סבא.

נהג המונית, שחשד כי משהו איננו כשורה, הוריד את החשוד ונסע מהמקום. גם כשהחשוד התקשר אליו אחר כך, הנהג לא השיב לשיחתו. בסרטון נראה רצון צועד בחשאי ברחוב בו מתגוררת מעודה. בשלב מסוים הוא תועד מבעיר אש ונמלט במהירות. תוך דקות אחדות עלה ביתה של המטפל בלהבות, והוא ברח מהזירה.

המשטרה איתרה את החשוד בנסיעה בכביש 444 אחרי סריקות שביצעו באזור. כשהובא לתחנה, הוא איים על קצין משטרה: "אני ואתה ניפגש בחוץ, יא זין, אני ממשפחת עמר, מי אתה בכלל".

עו"ד קובי בן שעיה, שמייצג את רצון, מסר בתגובה: "הוגש כתב אישום היום, שמייחס למרשי עבירת הצתה. מקריאה ראשונית של כתב האישום יש בו חללים לא ברורים. למשל, הפרקליטות מציינת שלא ידוע לה כיצד בוצעה ההצתה. מוקדם מדי לקבוע מה קרה, ומרשי מכחיש את מה שמיוחס לו. נלמד את כתב האישום, והדברים יתבררו בהמשך".

המטפלת כרמל מעודה שעל פי החשד התעללה בפעוטות בפעוטון בראש העין על ידי מטפלת בת 25, 5.7.2019. באדיבות הורי הגן, אתר רשמי
מעודה/אתר רשמי, באדיבות הורי הגן

כרמל מעודה הואשמה לפני כשבועיים בפגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה בכמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה. נוסף לכך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

(עדכון ראשון: 10:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully