וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגרסאות דומות ועקביות": שלושה חשודים באונס בקפריסין ייחקרו

22.7.2019 / 9:31

בעת שחקירת הנערים העצורים נמשכת, החוקרים מתקשים לאתר 60 ניצבים שנדרשים לצורך מסדר זיהוי שיוצג בפני הצעירה הבריטית. במשטרה המקומית שואפים להגיע להארכת המעצר השנייה עם ראיות פורנזיות, אך סנגור החשודים טען: "לאחר תוצאות בדיקות ה-DNA ישוחררו רוב הנערים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משטרת קפריסין צפויה לחקור היום (שני) עוד לפחות שלושה מהעצורים הישראלים בחשד לאונס התיירת הבריטית בת ה-19. בתחנת המשטרה בכפר קונפינו שבמחוז לרנקה תתחיל חקירתו של אחד משני הישראלים המוחזקים שם. סמל מריוס כריסטו, מי שמנהל את חקירת הפרשיה, צפוי להתייצב לחקירה הזו ולאחר מכן להמשיך משם לחקירת שני ישראלים נוספים העצורים בעיר.

על פי הנוהל בקפריסין, עו"ד יניב הברי, המייצג אותם, יהיה נוכח בעת שייחקרו. "המשטרה לא משחררת מידע על התקדמות החקירה, אבל כולנו סומכים עליה שהיא יודעת את העבודה, רוצה לסיים אותה בהקדם האפשרי ועושה אותה בצורה הכי מקצועית שיש", אמר עו"ד הברי לוואלה! NEWS.

הארכת מעצר החשודים באונס בקפריסין, 18 ביולי 2019. AP
שלושה חשודים נוספים תחת חקירה. קפריסין, בשבוע שעבר/AP

יש קשיים אובייקטיביים. החקירה מתנהלת ביוונית, שפה השגורה בפיו של עורך הדין, אבל לא בפיהם של החשודים שחלקם אף מתקשים באנגלית. לפיכך, החקירה מתנהלת בסיוע מתורגמן שמתרגם מיוונית לאנגלית ובמידת הצורך בסיוע מתורגמנית מאנגלית לעברית או ישירות מיוונית לעברית. הפרוצדורה הזו מאטה את קצב החקירה.

עם זה במשטרה המקומית לא מאבדים זמן, גם במהלך סוף השבוע - עוד אינדיקציה לחשיבות שמייחסים במדינה לחקירה הזו. בשבת נחקר החשוד המרכזי בפרשה במשך כשש שעות ואתמול נחקרו במשך שעות עוד שניים, בהם חשוד מרכזי שני, שמודים כי קיימו עם הצעירה יחסי מין בהסכמה.

עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג שניים אלה ועוד שניים אחרים, ליווה את חקירותיהם. לדבריו, "גרסאותיהם נמצאו דומות ועקביות, דבר המעיד כי יחסי המין קוימו בהסכמה". עוד הוסיף כי "משטרת קפריסין פועלת ביסודיות ומקצועיות ואין ספק כי לכשיגיעו תוצאות בדיקת ה-DNA ישוחררו מרבית הנערים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות ה-DNA צפויות להגיע בימים הקרובים. חדר המלון בו שהו החשודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לחקירות הצולבות של החשודים, ינסו החוקרים גם לגבות עדות נוספת מהצעירה הבריטית ולקיים השבוע מסדרי זיהוי בהם היא תתבקש להצביע על תוקפיה. היום נמסר כי המשטרה המקומית מתקשה בינתיים לאתר 60 ניצבים שיידרשו לצורך קיום מסדרי הזיהוי ל-12 החשודים ולכן הוא מתעכב בינתיים. במקביל, המשטרה מקווה לקבל ביומיים-שלושה הבאים את תוצאות ה-DNA הראשוניות, מדגימות שנאספו בחדר המלון בו לכאורה התרחש האונס.

כל אלה, בנוסף לעדויות של עשרות אנשים בהם עובדי המלון וכן צפייה בסרטונים שעל 11 טלפונים ניידים שנתפסו, אמורים לסייע בידי המשטרה להחליט מי נותר חשוד. במשטרה הבטיחו כי מי שהאליבי שלו יאומת, ישוחרר לאלתר, גם מבלי שמוצו נגדו שמונת ימי המעצר שפסק בית המשפט. כך או כך, ביום שישי, בבית המשפט אליו יחזרו מי שעדין יהיו במעצר, החוקרים רוצים להופיע לדיוני הארכת מעצר שנייה כך שבידיהם לא רק טענות ועדויות, אלא גם ראיות פורנזיות.

בתוך כך, כמה מההורים וקרובי המשפחה של החשודים שבו לישראל לאחר שנכחו לדעת שנוכחותם באי אינה מסייעת לזירוז החקירה, והם יושבים מתוסכלים בחדר המלון שלהם, צופים בחדשות בטלוויזיה או באתרי אינטרנט. חלקם ישובו שוב לאי לקראת סוף השבוע, לדיונים בהארכת המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully