וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ רק החל - ומספר הטביעות בבריכות הפרטיות שובר שיאים

12.6.2019 / 10:23

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי 13 מקרים אירעו בחודש וחצי האחרונים, יותר מפי שניים בתקופה המקבילה ב-2016. ההערכה היא כי עד סוף עונת הרחצה כמות הטביעות תעבור את המספרים שנרשמו בשנים האחרונות. "רגע של חוסר תשומת לב עלול לגרום לאסון"

מנהל מיון ילדים בבי"ח מאיר לאחר טביעת פעוט בבית פרטי בכפר יונה/עריכה: ניר חן

בתוך פחות מחודשיים 13 קריאות מצוקה נרשמו במגן דוד אדום בעקבות טביעות בבריכות פרטיות - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS. עונת הקיץ רק החלה, אך המידע חושף זינוק משמעותי במספר המקרים המדווחים בהשוואה לשנים הקודמות. באותה התקופה בשנה שעברה צוותי ההצלה של מד"א קיבלו עשר קריאות, בשנת 2017 שש קריאות ובחודשים אלו ב-2016 נרשמו חמש קריאות מצוקה בלבד.

ההערכה כעת היא שעד סוף העונה יזנק השנה מספר מקרי הטביעות בבריכות פרטיות. מהנתונים עולה כי במהלך כל עונת הרחצה בשנה שעברה אירעו 24 מקרי טביעה בבריכות פרטיות. מותם של עשרה בני אדם נקבע על ידי הצוותים הרפואיים בבתי החולים. שנה לפני כן התרחשו 22 מקרים ובתי החולים קבעו את מותם של שלושה שטבעו. בשנת 2016 מתו חמישה אנשים כתוצאה מטביעה בבריכות פרטיות.

לקריאה נוספת בנושא
"הייתי בטוחה שהוא מת": האם שוחחה עם החובש שהציל את בנה שטבע
מכת הטביעות: פעוטה מעיסאוויה מתה, תינוק מכפר יונה במצב קשה
פעולות החייאה בשני ילדים שטבעו בתל אביב ובגליל העליון

"החובשים והפרמדיקים של מגן דוד אדום עדים בשנים האחרונות לטרגדיות קשות, של ילדים שטובעים בבריכות פרטיות", אמר לוואלה! NEWS מנכ"ל מד"א, אלי בין, בהתייחס לנתונים שנחשפו כעת. לדבריו, "לעיתים המקרים הללו מסתיימים לצערנו בנזקים בלתי הפיכים ובמוות. חופשות בצימרים, ימי כיף בבריכות ציבוריות, או בילוי בבריכות פרטיות, עלולים להסתיים באסון בגלל רגע אחד של חוסר תשומת לב".

עוד הוסיף כי "תינוקות וילדים צעירים הם אוכלוסייה מועדת לטביעה, בין היתר בגלל מבנה גופם, ולכן אסור לאפשר להם להישאר ללא השגחת מבוגר, סמוך למקורות מים, אף לא לשנייה אחת. ניתן למנוע את מקרי הטביעה הקשים באמצעות שמירה על כללי הזהירות".

עוד באותו נושא

שיפור במצבו של הפעוט שטבע בבריכה בכפר יונה: "קרה לנו נס"

לכתבה המלאה
אינפו מכת הטביעות. עיבוד תמונה
אינפו מכת הטביעות/עיבוד תמונה

נתוני החודש האחרון חושפים כי פעוטה בת שנה וחצי משכונת עיסאוויה בירושלים פונתה אל בית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי פעולות החייאה. שלושה טובעים נוספים - פעוט בן שנה וחצי מכפר יונה, פעוט כבן שנתיים מצפת וילד בן ארבע מראש פינה - פונו אל בתי החולים לאחר פעולת החייאה. מעיון בנתונים של התקופה המקבילה אשתקד עולה כי בארבעה מקרים (פעוט בן שנה וילד בן חמש מאזור ירושלים ושני פעוטות כבני שנתיים מאזור הדרום) נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותם של טובעים בבית החולים. שישה פעוטות נוספים נפגעו באורח קל.

בשנת 2017 במרבית מקרי הטביעות היו מעורבים פעוטות בני שנתיים-שלוש. חמישה מבין כלל הטובעים באותו חודש נמשו ממי הבריכה במצב קל ושניים נוספים באורח בינוני. באותה תקופה ב-2016 נאלצו הצוותים הרפואיים בבית החולים ברזילי באשקלון לקבוע את מותה של פעוטה בת שלוש, מותו של גבר בן 38 נקבע בשטח ואילו ארבעה פעוטות נוספים פונו במצב קל.

מכת טביעות

ביום שני האחרון טבע קורן חג'אג' בין השנה ושלושה חודשים בבריכה המשפחתית בכפר יונה. צוות מד"א שהוזעק לזירה ביצע בו פעולות החייאה, בסופן השיבו לו את הדופק ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא. אביו, ויקי, סיפר אתמול לוואלה! NEWS כי חל שיפור במצב בנו והוא התעורר ומגיב לסביבתו.

חג'אג' העיד כי כמה מבני המשפחה היו בבית בזמן הטביעה. "הילד שהה בבית יחד עם אחיו ואמו בעת המקרה", שחזר. "הוא שיחק עם האחים שלו בגינת הבית וטבע בבריכה. הוא היה מתחת למים בערך שבע דקות". האב אמר כי הבריכה מגודרת, אך הילדים פתחו אותה וכך הצליח הפעוט להיכנס.

המקרה של חג'אג' הוא החמישי בתוך ארבעה ימים. המקרה הראשון אירע ביום שישי כאשר פעוטה בת שנה וחצי טבעה בבריכה בשכונת עיסאוויה בירושלים, ובהמשך נקבע מותה בבית החולים. בשבת פעוט בן שנה וחצי טבע בבריכה פרטית בבית בצפת, ופונה במצב בינוני למרכז הרפואי זיו בעיר.כמה שעות מאוחר יותר טבע ילד בן 11 בבריכה פרטית במזכרת בתיה, והוא מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. ביום השני של חג השבועות טבע ילד בן ארבע בבריכה של צימר בראש פינה, והרופאים עדיין נאבקים על חייו.

קורן חג'ג', פעוט שטבע בבריכה בכפר יונה. באדיבות המשפחה
שיפור במצבו. קורן חג'אג' שטבע בבריכה המשפחתית בכפר יונה/באדיבות המשפחה

"לצערי הרב אנחנו עדים לזינוק במספר מקרי טביעות הילדים בבריכות פרטיות בעשור האחרון", אמר מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה, פרופ' יחזקאל ויסמן. "אין לי ספק שיש קשר לנגישות הרבה והקלה יותר לבריכות פרטיות, שהופכות לחלק בלתי נפרד מהרבה בתים בישראל".

פרופ' ויסמן הבהיר כי הצוותים הרפואיים עושים כמיטב יכולתם להציל פעוטות שטבעו. "הטיפול הטוב ביותר בטביעה הוא מניעה של הטביעה", הדגיש. "ההורים צריכים להבין שיחד עם הקיץ והרצון ליהנות, מים הם סכנה לילדים, במיוחד לילדים הקטנים. מים וילדים קטנים לא הולכים ביחד, רק אם הולכים עם ההורים יד ביד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully