וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה

20.5.2019 / 6:30

מסקר שנערך בשיתוף מכון פאנלס פוליטיקס עולה כי רוב הציבור מתנגד למהלכים שנתניהו מקדם במו"מ הקואליציוני. גם מצביעי כחלון מתנגדים לצעדים. עם זאת, בתוך הליכוד רה"מ נהנה מתמיכה גורפת בהענקת חסינות שתמנע את העמדתו לדין ובפסקת התגברות להגבלת בית המשפט העליון

עריכה: שניר דבוש

56% מהציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה ולח''כים אחרים מהעמדה לדין עד לסיום כהונתם - כך עולה מסקר וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. בנוסף לכך, 51% מהציבור מתנגדים להמשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום.

מהסקר עולה כי בציבור הכללי ישנו רוב של מתנגדים למהלכי החסינות של נתניהו והליכוד, אך בקרב מצביעי הליכוד תמונת המצב הפוכה לגמרי. 80% ממצביעי הליכוד סבורים שנתניהו צריך להמשיך לכהן גם לאחר הגשת כתב אישום, ורק 12% מתנגדים לכך. כמו כן, 71% ממצביעי הליכוד תומכים במתן חסינות לנבחרי ציבור עד לסיום כהונתם ורק 17% מתנגדים.

עוד בוואלה! NEWS:
המגעים הקואליציוניים תקועים, אבל הממשלה אישרה הגדלת מספר השרים
ח"כ גדעון סער על הביקורת נגדו ברשת: "הפחדה ואיומים לא יעבדו"
התיקים לא קרסו, ההבטחות כן: כשמשחק השעונים של נתניהו נחשף

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, ראש הממשלה והשר יריב לוין צפויים לקדם חבילה של רפורמות משפטיות שנועדה גם להגביל את בית המשפט העליון וגם למנוע את העמדתו לדין של נתניהו. בליכוד אמרו בסוף השבוע כי חוק החסינות אינו צפוי להיות חלק מההסכמים הקואליציוניים אך לפי הערכה, פסקת ההתגברות שתגביל את יכולתו של בית המשפט העליון להתערב בהחלטות הממשלה והכנסת, אכן תעלה במסגרת המשא ומתן ותהיה אחד מהנושאים הראשונים על סדר יומה של הממשלה הבאה.

מהסקר עולה כי 45% מהציבור הכללי מתנגדים לחקיקה של פסקת התגברות ורק 40% תומכים. בקרב מצביעי הליכוד, 72% תומכים בפסקת התגברות ורק 14% מתנגדים. ואילו בקרב מצביעי מרכז שמאל התמונה היא הפוכה - עם 84% מתנגדים לפסקת ההתגברות ו-8% תומכים.

עוד באותו נושא

רגב טענה שלא הצביעה לסער - למרות שהצהירה אחרת בעבר

לכתבה המלאה

רוב מצביעי כולנו - נגד חוק החסינות

ההצעות לחקיקת חוק חסינות ופסקת התגברות זוכות באופן כללי לתמיכה בקרב כל מצביעי מפלגות הימין, פרט למצביעי כולנו בראשות משה כחלון שמתנגדים בעקביות לכל ההצעות הללו. 79% ממצביעי כולנו בבחירות האחרונות מתנגדים לחסינות, 75% מתנגדים לכהונה של נתניהו תחת כתב אישום ו-58% מתנגדים לפסקת ההתגברות. יחד עם זאת, יש לציין שבשל גודלה היחסי של כולנו, מדובר ב-29 משיבים, ועל כן יש לראות בכך אינדיקציה בלבד לעמדותיהם של מצביעיה.

בקדנציה הקודמת, כחלון ומפלגתו שמו לעצמם כמטרה להגן על עצמאות בית המשפט העליון, אך לאחר הבחירות ולאור שובו של כחלון עם ארבעה מנדטים בלבד, הוא אותת כי הוא לא מתכוון להילחם למען עצמאות בג''ץ. עם זאת, כחלון הצהיר לפני הבחירות כי לא יסכים לשום חקיקה פרסונלית שתחול על ראש הממשלה. מהסקר עולה כי גם מצביעי כולנו אינם תומכים בכך.

הסקר נערך באמצעות פאנל אינטרנטי של 506 משיבים, המהווים מדגם מיצג של האוכלוסייה. טעות הדגימה בסקר עומדת על 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully