וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים בחרה במשאל עם: א-סיסי יוכל להמשיך לכהן עד 2030

23.4.2019 / 21:03

88 אחוזים מהמצביעים במצרים הכריעו בעד שינויים בחוקה, שיאפשרו את הארכת כהונתו של הנשיא. ההצבעה נמשכה שלושה ימים ולקלפיות הגיעו 44 אחוזים מבעלי זכות הבחירה. השינויים סומנו על ידי מבקרי השלטון כצעד משמעותי לכיוון שלטון ריכוזי

צילום: רויטרס

משאל עם במצרים - כל העדכונים

  • א-סיסי יוכל לכהן עד 2030
  • 88.8% הצביע בעד השינויים בחוק
  • 44% מבעלי זכות ההצבעה יצאו לקלפיות
  • מבקרי השלטון: צעד משמעותי לכיוון שלטון ריכוזי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי יוכל לכהן עד לשנת 2030 - כך עולה מנתונים שהתקבלו בתום ספירת קולות משאל העם במדינה, לפיהם 88.8% הצביעו בעד הארכת כהונתו. 44% מבעלי זכות הבחירה יצאו להצביע במשאל העם שנמשך שלושה ימים. אזרחי מצרים יצאו בשבת לקלפיות להצביע על השינויים בחוקה, שכוללים גם את הרחבת סמכויות הצבא. השינויים סומנו על ידי מבקרי השלטון כצעד משמעותי לכיוון שלטון ריכוזי.

עיתוי משאל העם הגיע בשיאו של משטר סנקציות. ממשלתו של א-סיסי עצרה אלפי אנשים, רובם אסלאמיסטים, אך גם פעילים חילונים בולטים. במהלכיו, הוא השיג לאחור את הישגי מאבק האביב הערבי לחופש וזכויות בשנת 2011.

עם פתיחת ההצבעה, נאספו כ-24 אנשים מחוץ לקלפי מרכזי הסמוך לפירמידות בגיזה, רובם נשים מבוגרות, שהסתדרו אחת מאחורי השנייה, המתינו לתורן להצביע. ברחבי הבירה הורגשה אבטחה כבדה ונוכחות משטרתית סביב מוקדי ההצבעה.

לקריאה נוספת
סיסי לכל החיים: הפרלמנט במצרים סלל את הארכת כהונת הנשיא עד 2030
סיסי חשף: חיל האוויר המצרי חוצה את גבול ישראל כדי לתקוף בסיני

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מצביע במשאל העם, 20 אפריל 2019. רויטרס, צילום מסך
סיסי מצביע במשאל העם/צילום מסך, רויטרס

חג'ה חדיג'ה, עקרת בית בת 63, אמרה כי הגיעה בשביל ה"יציבות והביטחון" של מדינתה. "אנחנו אוהבים את סיסי, הוא עשה דברים רבים, הוא העלה את הפנסיות שלנו", אמרה. ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, האיץ בבוחרים להגיע לקלפי. לדבריו, ההצבעה תשקף "את האווירה של יציבות ודמוקרטיה לה אנחנו עדים".

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי סיסי עצמו הצביע ברובע הליופוליס שבקהיר, ליד המשכן הנשיאותי. קולות מהאופוזיציה הושתקו במידה רבה וזאת כדי לקיים את משאל העם. התקשורת הפרו-ממשלתית הובילו במשך שבועות קמפיין שכותרתו "כן" להצביע בעד חובה פטריוטית.

מאז תחילת החודש, הבירה המצרית מוצפת בכרזות המעודדות את האזרחים להצביע לטובת השינוי. רוב השלטים מומנו על ידי מפלגות פרו-ממשלתיות, מחוקקים ואנשי עסקים. מחוקקים בפרלמנט, שנשלט בידי בעלי בריתו של הנשיא, הצביעו ברוב של 531 קולות מול 22 מתנגדים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully