וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בפריז: הגשם מתקרב - ומאיים להחמיר את הנזק בנוטרדאם

לקראת הסופה הצפויה בבירה הצרפתית פועלים הצוותים להגנת הקתדרלה העתיקה, שנהרסה בשריפה בשבוע שעבר. הארכיטקט הראשי הודיע כי תוקם סככה זמנית ב"עדיפות הגבוהה ביותר" מחשש שהגשם יוסיף להרס שנגרם לגג המבנה בן 800 השנה

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

האדריכלים הפועלים לשימור קתדרלת נוטרדאם, שחלקים ממנה נהרסו בשריפת הענק בשבוע שעבר, נערכים היום (שלישי) לגשם שמאיים להוסיף לנזק במבנה העתיק. בבירה הצרפתית צופים הערב ממטרים, שאליהם עשויים להצטרף אף סופות רעמים. חלקה העליון של הקתדרלה כבר קרס במהלך השריפה, וכעת הצוותים פועלים על מנת לכסות אותו בסככה זמנית ולמנוע מהמשקעים להחמיר את המצב עוד יותר.

הארכיטקט הראשי של הנוטרדאם, פיליפ וילנוב, אמר לרשת הצרפתית BFMTV כי הקמת סככה נמצאת ב"עדיפות הגבוהה ביותר". הוא עדכן כי "הקורות נמצאת שם, היריעה בדרך והפיגומים מוכנים".

עוד בנושא:
אחרי חיפוש חובק עולם: נמצא הזוג שהצטלם מחוץ לנוטרדאם לפני השריפה
חקירת השריפה בנוטרדאם: ייתכן שקצר חשמלי הצית את האש במקום
בת 800 במצב משומש: כך הפכה קתדרלת נוטרדאם למלכודת אש

שיפוץ הנוטרדאם בפריז - ה-23 לאפריל 2019. רויטרס
העבודות לשימור הנוטרדאם בפריז, היום/רויטרס
שיפוץ הנוטרדאם בפריז - ה-23 לאפריל 2019. AP
העבודות לשימור הנוטרדאם בפריז, היום/AP

התכנית היא להקים מעין "מטריה" ענקית מעל הגג של הקתדרלה המפורסמת על מנת להגן עליה עם המשך עבודות השיקום שלה. עם זאת, אותה מטריה איננה מוכנה, והצורך במציאת פתרון מהיר נעשה דחוף עם התקרבות הסערה, שצפויה אף להתגבר ביום חמישי הקרוב.

בעקבות השריפה שפרצה ב-15 באפריל, היה חשש שהקתדרלה בת 800 השנה תיחרב עד היסוד, אך צוותי הכיבוי הצליחו להציל את חלקו העיקרי של המבנה. מאז, צוותי החירום פועלים על מנת לייצב אותו. הסימנים הברורים ביותר לנזק הם החורים שנוצרו בתקרה המקומרת של הקתדרלה, שאחד מהם נוצר מקריסת הצריח של הקתדרלה.

שיפוץ הנוטרדאם בפריז - ה-23 לאפריל 2019. רויטרס
העבודות לשימור הנוטרדאם בפריז, היום/רויטרס
שיפוץ הנוטרדאם בפריז - ה-23 לאפריל 2019. רויטרס
העבודות לשימור הנוטרדאם בפריז, היום/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון הבטיח לבנות מחדש את סמלה של פריז בתוך חמש שנים, המועד המשוער לקיום המשחקים האולימפיים. עלות העבודות צפויה להיות עצומה, אך מאות מיליוני אירו כבר נתרמו על ידי אנשי עסקים ובעלי הון מצרפת ומרחבי העולם. ראש הממשלה אדואר פיליפ הציע לערוך תחרות בינלאומית לעיצוב הצריח החדש, שיחליף את המגדל מהמאה ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully