וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עודדו מכירה לקטינים": כתבי אישום נגד 27 מעורבים בפרשת טלגראס

כתבי האישום מייחסים לנאשמים שורה של עבירות, בהן תיווך לסחר בסמים מסוכנים, הדחת קטינים לשימוש בסמים וכן עבירות מס. בין השאר, מתוארת חלוקת העבודה בין בעלי התפקידים בארגון שפעל לתווך בין סוחרי סמים לצרכנים באמצעות אפליקציית טלגרם

צילום: יואב איתיאל

מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד 27 מעורבים בפרשת טלגראס, שכונתה בידי גופי החקירה פרשה 420. כתבי האישום ייחסו למעורבים עבירות לפי חוק המאבק בארגוני פשיעה, עבירות של תיווך לסחר בסמים מסוכנים, סחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמים מסוכנים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, שיבוש מהלכי משפט, הלבנת הון, העלמת מס ועבירות נוספות.

כתבי האישום מתארים את תהליך הייזום וההתפתחות של רשת טלגראס, שבאמצעותה התבצע תיווך בין סוחרי קנאביס וסמים מסוכנים על גבי אלפיקציית טלגרם, תוך ניצול מאפייניה כמאפשרת תקשורת חסויה. כך, בטלגראס הושקעו מאמצים ייחודיים לאמת את זהותם של סוחרי הסמים שביקשו לפעול באמצעות הפלטפורמה, כאשר מטרת האימות הייתה לוודא שלא מדובר בשוטר סמוי המתחזה לסוחר או בסוחר סמים העתיד להונות את רוכשי הסם.

כמו כן צוין כי מנהלי הרשת עשו שימוש בבוטים שנועדו לייעל את השימוש במערכת, ויצרו מנגנון לאיסוף שכר טרחתם מסוחרי הסמים שפעלו בפלטפורמה. חלק מההכנסות של מנהלי הרשת שולמו במזומן, וחלק אחר בסמים שווי כסף. בנוסף, פעלו מנהלי הרשת להלבין את הכנסותיהם בדרכים שונות, בין היתר באמצעות רכישת ביטקוין.

לקריאה נוספת:
פרשת טלגראס: אישום יוגש נגד 22 חשודים על מכירת סמים מסוכנים
"אני חזק ואלחם עד חורמה": מכתבו של החשוד בהקמת והפעלת הטלגראס
פרשת "טלגראס": המשטרה הסירה את האתר והשתלטה על אחד מהבוטים בטלגרם

החשוד בפרשת הטלגראס בעת הארכת מעצרו, מחוזי נצרת 12 במרץ 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
אחד החשודים בפרשה בעת הארכת מעצרו בחודש שעבר/אתר רשמי, יואב איתיאל

כתבי האישום מפרטים את ההיררכיה הארגונית של רשת טלגראס, שבראשה עמד עמוס דב סילבר, הנתון בימים אלה במעצר לצורך הסגרה מאוקראינה לישראל. מכתבי האישום עולה כי לצדו פעל אחראי הכספים, יוסי משי (המכונה "גל") ששוהה מחוץ לישראל. עוד נמנים עם דרג הניהול הבכיר ביותר הנאשמים בראל לוי, שתפקד כסמנכ"ל תפעול של הארגון, וכן אופיר מישל, שתפקד כסמנכ"ל משאבי אנוש של הארגון.

הארגון התנהל באמצעות ענפים שונים, בהם ענף פיתוח, ענף חו"ל לרכישת סמים בחו"ל, ענף אימותים לזיהוי סוחרי הסמים שביקשו לפעול במסגרת הפלטפורמה, ענף פסיכדליה למכירת סמי הזיה, ענף אבטחה למניעת הונאות, ענף בקרת סחר לניהול ערוצי הפרסום של סוחרי הסמים ועוד. בהמשך מפרטים כתבי האישום את תפקידיהם של המתכנתים שיצרו את הפלטפורמה הנוחה ותחזקו אותה מבחינה טכנית והשליחים שעסקו באיסוף כספים וסמים מסוחרי הסמים שפעלו על גבי הפלטפורמה של טלגראס וחילקו אותם למנהלי ועובדי הארגון כשכר בעד פועלם בארגון.

עוד על פי כתבי האישום, מרבית הסמים שנמכרו בטלגרס כללו סמים מסוג קנאביס בתצורות שונות, אולם בפלטפורמה נמכרו גם סמים מסוגים נוספים, כגון LSD ו-MDMA. כמו כן, מנהלי ועובדי ארגון טלגראס אפשרו ביודעין מכירת סמים לקטינים וחלקם אף עודדו את המכירה לקטינים.

עוד באותו נושא

"לקחו לנו את הטלפונים והתחילו לחפש בבית": מה קרה ברגע מעצר פרשיית טלגראס?

לכתבה המלאה
פרשת טלגראס
החל הדיון בהארכת מעצרם של החשודים בחברות 
בארגון פשיעה השייכים לדרג הניהול בכיר בקבוצה. יואב איתיאל
דיון בהארכת מעצר החשודים במרץ 2019/יואב איתיאל

מנהלי ועובדי הפלטפורמה הואשמו כי אפשרו סחר בסמים בכמויות עצומות, המוערכות במחזור כולל של מאות מיליוני שקלים במשך תקופה של כשנתיים שבה פעלה הפלטפורמה ובתיווך למעשה בין למעלה מ-3,000 סוחרי סמים, מתוכם לפחות 250 קטינים, מכל רחבי הארץ לבין כ-200 אלף רוכשי סמים ובהם קטינים שמספרם אינו ידוע. במהלך תקופת פעילותו של ארגון טלגראס, עסקאות הסמים שבוצעו במסגרת הפלטפורמה תפסו חלק ניכר מכלל הסחר בסמים בישראל. הכנסות הארגון מפעולות התיווך לסחר בסמים היו בסה"כ לא פחות מ-30 מילין שקלים.

עם הגשת כתבי האישום, ביקשה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לעצור 22 מתוך 27 הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, וכן הוגשו בקשות לסעדים זמניים לצורך חילוט הרכוש שנתפס ברשותם בעת מעצרם.

"לראשונה: נאספו ראיות בגין ארגון פשיעה מקוון"

כתבי האישום, שהוגשו בידי עורכי הדין שירי רום, יוני חדד, יעלה הראל ואיתי גוהר, הם פרי חקירה סמויה ממושכת בהובלת יחידת הסייבר בלהב 433 וימ"ר צפון במשטרת ישראל, כאשר סמוך למעבר לחקירה הגלויה נטלו חלק כוחות רבים מלהב 433 ומיחידות נוספות, כמו גם יחידת יהלום ברשות המסים ומחלקת החקירות של הכונס הרשמי במשרד המשפטים, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים. במהלך החקירה נאספו מאות עדויות, נתפסו מאות מחשבים וטלפונים סלולריים, ונאספו ראיות נוספות מסוגים שונים.

"זו הפעם הראשונה שנחשפה ונאספו ראיות קבילות בגין פעילות של ארגון פשיעה של ממש במרחב המקוון, הכולל חלוקת תפקידים, תכנון ופעולה משותפת לקידום יעדים כלכליים ואידיאולוגיים של הארגון", הסביר ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות. "נוסף על כך, במקרה זה עלה בידי המשטרה לראשונה לתפוס ביטקוין בסכומים לא מבוטלים, ששימש להלבנת הון במסגרת פעילותו של ארגון הפשיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully