וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנק בחבל והחביא את הגופה: תושב השרון מואשם ברצח אשתו

18.4.2019 / 10:43

על פי כתב אישום שהוגש נגד וליד ותד, תושב באקה אל-גרבייה, הוא חנק את אשתו עד שמתה כשבנו התינוק בחדר והטמין אותה בחורשה - ואז דיווח למשטרה כי היא נעדרת. אם יורשע, הוא צפוי למאסר עולם

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שניר דבוש

בבית המשפט המחוזי בחיפה מוגש היום (חמישי) כתב אישום כנגד ווליד ותד, בן 44 מבאקה אל-גרבייה שבמשולש, בגין רצח אשתו סוזאן ובשיבוש הליכי משפט. במסגרת משפטו של ותד, צפוי בית המשפט לדון בעניינו בהרכב של שלושה שופטים. אם יורשע, הוא צפוי למאסר עולם. במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להשאירו במאסר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו - והשופט ניצן סילמן החליט להאריך את מעצרו עד החלטה אחרת. הסניגור, עורך הדין פאיז יונס, אמר לוואלה! NEWS כי אך קיבל את כתב האישום ויוכל להתייחס אליו רק לאחר שיילמד אותו.

ווליד ותד וסוזאן אבו מוך נישאו זה לזו בשנת 1998. הם התגוררו עם ילדתם בת ה-15 ובנם הפעוט כבן השנתיים, בדירה שכורה בעיר. היחסים בין השניים התערערו כבר לפני שנים ומשפחותיהם ידעו על כך. אחיה של סוזאן, עימאד אבו מוך סיפר לוואלה! NEWS כי "היא הייתה בחורה טובה, היא הייתה דתייה, הכול היה בסדר. היא כל הזמן עבדה, הוא לא היה עובד. היא פרנסה את המשפחה, וזה מה שקרה".

מכתב האישום עולה שווליד חשד כי היא בוגדת בו וקינא לה. על רקע זה לא אחת הוא כעס עליה, תקף והכה אותה. אחיה עימאד אמר כי לעתים נקרא להשכין בין השניים שלום בית. "הפעם לא הספקתי", סיפר בצער.

לקריאה נוספת:
בעקבות רצח תושבת העיר: באקה אל-גרבייה הודיעה על שביתה
קרובי הנרצחת מבאקה אל-גרבייה: "היא ובעלה היו לפעמים מתקוטטים"

וליד ותד, החשוד מבקה אל גרבייה החשוד ברצח אשתו סוזאן ותד במהלך הארכת מעצרו. אתר רשמי
ותד בבית המשפט המחוזי בחיפה, היום/אתר רשמי
מפוצלת - וליד ותד וסוזאן. אתר רשמי
היחסים בין השניים התערערו כבר לפני שנים/אתר רשמי

עוד עולה מכתב האישום כי כמה ימים לפני הרצח, על רקע היחסים המעורערים ותחושות הכעס והקנאה לאשתו, ווליד כבר ציין בשיחת טלפון עם אחותו סמאהר כי בכוונתו לפגוע באשתו. ב-26 במרץ, בשעות אחר הצהריים, הגיע ווליד יחד עם התינוק ברכבו למסעדת מטבהחנא בעיר, שם עבדה סוזאן, והסיע אותה לביתם. בהגיעם לבית, סוזאן החלה להתארגן לקראת נסיעה למסיבת יום האם והמשפחה שנערכה במרפאת קופת חולים מאוחדת בעיר.

מכתב האישום עולה כי ברגע זה ווליד כבר גמר אומר בדעתו להוציא לפועל את ההחלטה לגרום למותה. הוא ניגש אליה, נעמד מאחורי גבה, הניח את כף ידו על פיה, חנק אותה, ליפף חבל סביב צווארה והידק אותו בחוזקה, עד צאת נשמתה. כל זאת - כשהתינוק לצידם בחדר, מרחק מטרים ספורים מהם. אחר כך הוא עטף את גופת אשתו המנוחה בשמיכה, העביר את הגופה לתא המטען של הרכב, הניח ברכב טורייה, והסיע את הגופה לחורשה סמוכה לכפר מייסר, כאשר התינוק נוסע עמו ברכב.

הטמין את הגופה בחורשה, כיסה, הסתיר - ועזב

התביעה טוענת כי כשהגיע לחורשה, הוא הוציא את הגופה מתא המטען, הטמין אותה בתוך עשבייה סבוכה מתחת לאחד העצים, כיסה אותה בשמיכה והניח על הגופה צמחייה וחפצים שונים ועזב את המקום רק לאחר שווידא כי לא ניתן להבחין בגופה.

על פי כתב האישום הוא חזר הביתה, העלים את משקפי הראייה של אשתו ואת מכשיר הפלאפון שלו וזרק אותם לפח האשפה. למחרת הוא שב עם רכבו לחורשה, למקום בו הטמין את הגופה ומאוחר יותר באותו יום דיווח למשטרה, בכזב, על היעדרותה.

המשטרה פתחה בחקירה מאומצת על מנת לאתר את סוזאן ותד ואף פרסמה את תיאורה בתקשורת, תוך שביקשה את עזרת הציבור באיתורה. העיר באקה אל-גרבייה יצאה מגדרה בדאגה לה, ומאות השתתפו במאמצי החיפושים לצד המשטרה ומשמר הגבול. בתקשורת הארצית קראו למי שאולי ראה אותה או שמע ממנה מאז אותו ערב ליצור קשר.

וליד ותד, תושבת בקה אל גרבייה החשוד ברצח אשתו סוזאן ותד. אתר רשמי
אם יורשע, הוא צפוי למאסר עולם. וליד ותד/אתר רשמי

אחיה של סוזאן, עימאד אבו מוך, אמר שיממה לאחר שנראתה לאחרונה הוא למד על היעדרותה מהחוקרים. "ביום רביעי בלילה התקשרו אלי מהמשטרה והבנתי מהם שהיא נעדרת מאז יום קודם", סיפר. "התקשרתי לבעלה והוא אמר לי שהיא נסעה לקופת חולים לאיזה אירוע חגיגי של יום האם. למחרת שוב הוא אמר לי שהיא יצאה לבד, ובפעם אחרת שהוא לקח אותה. הכול בטלפון. מפה לקחנו כיוון שיש משהו לא בסדר".

ביום חמישי, יומיים אחרי הרצח, נעצר וליד ותד על ידי המשטרה כחשוד בתקיפת בת זוג ובקשירת קשר להיעלמותה של אשתו. החקירה התנהלה ביחידה לפשיעה חמורה במרחב מנשה. לחוקרים הוא התקשה להסביר מדוע שטף את הרכב וניקה אותו, במיוחד לאור העובדה כי לא נראתה עוד אחרי שהסיע אותה בו לאירוע. אז נפרקו מצלמות אבטחה של השכנים, בהם הוא נראה מעביר אותה מהבית לתא המטען. הוא נשבר בחקירתו ובשבת הוביל את השוטרים לחורשה והצביע על המקום בו הטמין את הגופה. בפעם הבאה שהובא לבית משפט, הוא כבר נחשד ברצח.

מאות ליוו את סוזאן בדרכה האחרונה עת נקברה בבית העלמין של באקה אל-גרבייה. בעקבות הרצח המתועב התכנסה ישיבה מיוחדת של מועצת העיר בשיתוף הוועדה העממית, ועדת הסולחה וועד ההורים היישובי בה הוחלט על מתכונת מיוחדת ללימודים ביום ההלוויה, בשימת דגש על פעילויות חינוכיות נגד האלימות. המוסדות הציבוריים בעיר שבתו והוקמה וועדת מעקב להשלכות האירוע ביישוב.

(עדכון ראשון: 10:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully