וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על התקרית בבית לחם: פלסטיני יידה אבנים לרכבים, נורה ומת

מתחקיר האירוע עולה כי לוחם זיהה פלסטיני שיידה אבנים לעבר רכבים בכניסה לעיר ופתח בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי ובמותו של הצעיר. נבדקת אפשרות שמדובר בחיכוך בין פלסטינים שכלל יידוי אבנים. צה"ל ממשיך בתחקור האירוע

מערכת וואלה!

תקרית הירי בבית לחם - כל הפרטים

- דיווח פלסטיני: צה"ל ירה לעבר כלי רכב בכניסה לבית לחם
- משרד הבריאות הפלסטיני: הרוג ופצועים בתקרית
- פלסטינים יידו אבנים לעבר עמדת צה"ל בצומת אפרת, החיילים ירו באוויר
- דובר צה"ל: פלסטיני יידה אבנים, נורה ומת

דובר צה"ל מסר היום (חמישי) כי מתחקיר התקרית שהתרחשה אמש בצומת אפרת ובכניסה לבית לחם עולה כי צעיר הפלסטיני יידה אבנים לעבר רכבים באזור, בעקבות זאת נפתח נוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי. בצה"ל אישרו כי כתוצאה מהירי נהרג החשוד ופלסטיני נוסף נפצע. כמו כן, נבדקת אפשרות שמדובר בחיכוך בין פלסטינים שכלל יידוי אבנים. התחקיר, בראשות מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ערן ניב ומפקד החטיבה המרחבית עציון אל"מ דוד שפירא, נמשך במקביל לפתיחת חקירת מצ"ח על ידי המשטרה הצבאית.

משרד הבריאות הפלסטיני אישר אמש כי אחמד ג'מאל מנאסרה, בן 28 תושב ואדי פוקין, נהרג בתקרית וכי כמה פלסטינים תושבי נחלין נפצעו באורח קל עד קשה.

אחמד ג'מאל מנאסרה, נורה למוות ע"י צה"ל במחסום א- נשאש בכניסה לבית לחם, 20 במרץ 2019. צילום מסך
אחמד ג'מאל מנאסרה/צילום מסך

סמוך לשעה 21:00 אמש התקבל דיווח ראשוני על פיגוע ירי לעבר פילבוקס צפונית לאפרת שבגוש עציון. אולם גורמי ביטחון מסרו כי מתחקיר ראשוני בשטח עולה שחייל צה"ל ביצע ירי הרתעתי באוויר במטרה להרחיק מיידי אבנים פלסטינים.

"רצח בדם קר", טענו הפלסטינים ברשתות החברתיות. לקראת חצות הפיצו סרטון קצר בו נראה כי חיילי צה"ל המשיכו בירי כי בזמן שפלסטינים ביקשו להגיש עזרה לנוסעי הרכב הפצועים. אחד הפלסטינים נשמע צועק בעברית "לא". מהתיעוד ניתן להעריך בלבד כי קיים קשר בין הירי ההרתעתי של חייל צה"ל לפגיעה ברכב הפלסטיני.

לאחר התקרית הגיעו מפקדי הגזרה לשטח ותחקרו את כוח צה"ל שהיה במקום. במקביל, קציני המנהל האזרחי, שקיבלו את הדיווחים, הבהירו לצד הפלסטיני כי המקרה בחקירה.

הרוג מירי של צה"ל לעבר כלי רכב בכניסה לבית לחם, 20 במרץ 2019. צילום מסך
זירת הירי סמוך למחסום א-נשאש, אמש/צילום מסך

גורמי ביטחון מסרו סמוך לחצות לוואלה! NEWS כי באופן חריג לא ניתן לקבוע בשלב זה כל קשר בין ירי הלוחם לפגיעה במכונית הפלסטינית, מאחר והוא מכחיש ירי על כלי רכב פלסטיני. לכן, בצה"ל החליטו לנקוט בגישה חריגה ולא לשתף בפרטים הראשוניים של התחקיר, אף על פי שחלפו יותר מ-12 שעות מאז התקרית.

מדובר צה"ל נמסר אמש כי "חייל צה"ל בעמדה צבאית סמוך לבית לחם ביצע ירי בעקבות זיהוי של זריקת אבנים לעבר רכבים ישראליים. התקבל דיווח על נפגעים פלסטינים. פרטי האירוע בבדיקה. האירוע יתוחקר". בצה"ל סירבו להתייחס לשאלה אם נפתחה חקירת מצ"ח בעניין.

מתחילת השנה: 408 מקרים של יידוי אבנים

במקביל, כמה תקריות של יידוי אבנים נרשמו אתמול בשעות הערב: נהג ישראלי נפצע באורח קל סמוך למעלה עמוס שבגוש עציון, שם נזרקו סלעים ובקבוקי תבערה נזרקו לעבר כלי רכב ישראליים, בכביש גוש עציון-חברון נפגע אוטובוס כתוצאה מאבנים ובכביש 446 בין ניל לעופרים שבבקעת הירדן נפגע רכב נוסף.

לפי נתונים של גורמים לא רשמיים מתחילת השנה נרשמו 408 מקרים של יידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים בצירים השונים ברחבי יהודה ושומרון. במהלך התקריות נפגעו 29 ישראלים, בהם 20 אזרחים, שבעה חיילים ושני שוטרי מג"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully